Încă un studiu de fezabilitate pentru staţia de epurare

Consiliul Local Curtea de Argeş a aprobat la şedinţa convocată „de îndată” de primarul Constantin Panţurescu vineri un proiect de hotărâre referitor la „întocmirea Studiului de fezabilitate privind obiectivul de investiţii Staţie de epurare cu treaptă mecanică, biologică şi terţiară şi instalaţie de primire vidanjă – Curtea de Argeş”.

Este al treilea studiu de fezabilitate aprobat, primele două fiind şi plătite. Primul prevedea că staţia va costa 24 de milioane de lei iar al doilea, realizat de aceeaşi firmă, că ar costa 48 de milioane. Lucrurile sunt vechi, tevatura cu staţia de epurare începând din 2014 şi continuând şi astăzi. Mai mult, anul trecut fostul Consiliu Local a mai plătit unei firme alte aproape 20.000 de lei ca să afle care proiect e bun, numai că rezultatele nu au fost făcute publice nici acum.

Se pare însă că lucrurile ar putea să meargă bine, cu noul studiu de fezabilitate realizat pe bune. Primarul Panţurescu le-a spus consilierilor că într-o şedinţă viitoare o să supună aprobării şi indicatorii tehnico economici ai investiţiei, „şi apoi ne apucăm de treabă”.

Contract semnat în 2014

Municipiul Curtea de Argeş a încheiat un contract de finanţare cu Ministerul Dezvoltării Regionale şi Administraţiei Publice pentru proiectul „Staţie de epurare cu treaptă mecanică, biologică şi terţiară şi instalaţie primire vidanjă”. Finanţarea se asigură prin transferuri de la bugetul de stat în cadrul subprogramului „Regenerarea urbană a municipiilor şi oraşelor”. Până acum, municipalitatea a primit un milion de lei pentru această investiţie.

Contractul de finanţare a fost semnat la Consiliul Judeţean (CJ) în noiembrie 2014 în prezenţa fostului preşedinte al CJ, Florin Tecău. Valoarea totală a cheltuielilor reprezentând cofinanţarea este de 527318,5 lei, şi includ „cheltuieli pentru obţinerea şi amenajarea terenului, studiul de fezabilitate, asistenţă tehnică, consultanţă, taxă pentru obţinerea de avize, acorduri, autorizaţii, organizarea procedurii de achiziţie, cheltuieli conexe organizării de şantier, taxa inspecţiei controlul calităţii, cota casa socială a constructorilor”.

Suma alocată de Minister pentru această investiţie este de aproape 24 de milioane de lei, dar e insuficientă, au descoperit specialiştii după şapte ani, aşa că acum poate fi suplimentată, cu condiţia realizării unui studiu de fezabilitate nou şi a actualizării devizelor de cheltuieli. Contractul de finanţare se încheia în 2020, dar la sfârşit de decembrie Guvernul a decis prelungirea termenului cu doi ani, dacă suplimentarea se solicită până oe 29 ianuarie.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

RSS
Follow by Email