Guvernul a adoptat joi o Hotărâre privind ”declanșarea procedurilor de expropriere a tuturor imobilelor proprietate privată situate pe amplasamentul suplimentar, aprobarea listei imobilelor proprietate publică a statului, precum şi aprobarea listei imobilelor proprietate publică a unităților administrativ – teritoriale, care fac parte din coridorul de expropriere al lucrării de utilitate publică de interes naţional ,,Autostrada Sibiu-Pitești” – Secțiunea 4 Tigveni- Curtea de Argeş”.
Pentru lotul Curtea de Argeș – Tigveni vor fi expropriate 364 de imobile proprietate privată cu o suprafață totală de peste 500.000 metri pătrați. Exproprierile se fac pe raza municipiului Curtea de Argeș și a localității Tigveni, iar valoarea despăgubirilor este de aproape un milion lei.
Municipiul Curtea de Argeș și comuna Tigveni, printre expropriați
”Este necesar a se ocupa o suprafață suplimentară totală de 512.787 mp, aferentă unui număr de 364 imobile, asupra cărora se va declanșa procedura de expropriere. Suma necesară aferentă despăgubirii pentru imobilele proprietate privată situate pe amplasamentul lucrării de utilitate publică este de 951 mii lei pentru 364 de imobile în suprafață totală de 512.787 mp, reprezentând teren cu sau fără investiții. De asemenea, pentru realizarea lucrării de utilitate publică de interes național „Autostrada Sibiu-Pitești” – Secțiunea 4 Tigveni – Curtea de Argeș este necesară ocuparea unei suprafețe de 14.353 mp aparținând proprietății publice a statului, precum și a unei suprafețe de 61.802 mp aparținând proprietății publice a unităților administrativ-teritoriale Tigveni și Curtea de Argeș din județul Argeș”, conform Notei de Fundamentare semnată de viceprim-ministru, ministrul Transporturilor și Infrastructurii, Sorin Grindeanu
Lotul 4, Curtea de Argeș –Tigveni, are o lungime de 10 km., iar constructorul PORR (Austria) a început organizarea de șantier încă din martie. Contractul a fost semnat în noiembrie 2021 pentru o ofertă de aproape 1,7 miliarde lei, adică 340 de milioane de euro (34 milioane de euro/km). Termenul de execuție este de 44 de luni de la emiterea Ordinului pentru Începerea Lucrărilor, iar cea mai dificilă lucrare de artă este tunelul de 1,3 kilometri de la Momaia, primul tunel veritabil de autostradă cu traseu în zona de munte.
De la Pitești la Curtea de Argeș (Lotul 5) Astaldi ar trebui să termine lucrările în 2025, iar pe lotul 3 Tigveni-Cornetu cu o lungime de 37 km. să înceapă execuția cel târziu în vara anului viitor (12 luni proiectare/45 execuție).