Ieri la sediul Primăriei era forfotă mare. Maşini scumpe în parcare, figuri noi pe holuri, funcţionari oarecum timoraţi. A fost ziua la care a sperat administraţia locală de multă vreme, ziua licitaţiei de 14 milioane de euro. Povestea acestei licitaţii e lungă şi complicată, şi aţi citit-o în numerele anterioare ale Interesului Argeşean.
Licitaţia care s-a ţinut ieri a mai fost anunţată de două ori, dar niciodată nu a avut loc, pentru că de fiecare dată au fost contestaţii care au vizat fişa de date a achiziţiei şi caietul de sarcini. Contestatarii, care au avut câştig de cauză la Comisia Naţională de Soluţionare a Contestaţiilor (CNSC), au cerut reluarea procedurii pe motiv de greşeli în documentaţie. Ultima dată, licitaţia a fost postată pe SEAP (Sistemul Electronic de Achiziţii Publice) în luna august, şi imediat au apărut şi două contestaţii. Prima dintre ele a fost făcută de Electrica Serv, firma care se află pe primul loc în topul societăţilor care au făcut cele mai multe contestaţii, iar a doua a fost formulată de Alpha Design. Ambele firme au contestat licitaţia şi în primele două cazuri când a fost pusă pe SEAP, iar CNSC a decis atunci ca autoritatea contractantă, Primăria adică, să reia licitaţia. Societăţile respective au contestat şi în luna august licitaţia, dar, în mod ciudat, Comisia de Soluţionare a Contestaţiilor nu a dat încă nicio soluţie nici măcar ieri, ziua în care licitaţia chiar s-a ţinut.
Metri cubi de documente
Documentele pe care firmele interesate le-au adus ieri la Primărie însumau câţiva metri cubi. Actele care dovedeau că societăţile se califică la licitaţie, ofertele financiare şi tehnice, toate acestea au însemnat mii de pagini imprimate. Ofertele au fost aduse până la ora 10, iar puţin timp după, comisia de licitaţie, condusă de secretarul municipiului, Radu Chirca, a trebuit să ia la rând toate actele şi să le verifice. Operaţiunea a durat destul de mult din cauza numărului mare de hârtii verificate, astfel încât membrii comisiei au stat la Primărie până târziu. Vom reveni cu date despre oferte.
Lista străzilor care vor fi asfaltate
Cartierul Marina Poştei – Poştei, pe o lungime de 3,19 kilometri, Mihai Eminescu, 0,784 kilometri, Marina – 0,985 kilometri, Vişina – 0,951 kilometri, Zloteşti, partea nemodernizată, pe o lungime de 0,294 kilometri, Olteni – 0,465 kilometri, Uliţa Poştei – 0,7 kilometri, Davideşti . 0,257 kilometri, Petreşti, 0,653 kilometri, Corbenilor – 0,661 kilometri, Bădârceşti – 0,427 kilometri, Haiduceşti – 0,263 kilometri, Barajului – 0,423 kilometri, Tarniţa, pe o lungime de 2,816 kilometri. Lungimea totală a străzilor care vor fi modernizate în acest cartier este de 12,959 kilometri.
Cartierul Noapteş – Buşaga – 1,676 kilometri, Pinului – 0,294 kilometri, Stejarului – 0,140 kilometri, Cireşilor – 0,853 kilometri, Liniei (tronson I şi tronson II) – 1,149 kilometri, Crânguri – 0,117 kilometri şi strada Făget – 0,561 kilometri. În total vor fi asfaltaţi 4,772 kilometri în acest cartier.
Cartier Est Valea Sasului Groape – Mioare, 0,687 kilometri, Epureşti – 0,588 kilometri, Valea Sasului – 2,738 kilometri, Pasajului – 0,209 kilometri, Ponoare – 0,130 kilometri, Pelinului – 0,122 kilometri, Angheleşti – 0,510 kilometri, Militari – 0,123 kilometri, Alexandru Odobescu – 0,218 kilometri, Nicolae Iorga – 0,195 kilometri, Meşteşugari – 0,395 kilometri, I.L.Caragiale – 0,311 kilometri, Chiriţeşti – 0,526 kilometri, kilometri, Valea Doamnei – 2,486 kilometri, păuneşti – 0,756 kilometri, Plopiş – 0,494 kilometri, Ghioceilor – 0,755 kilometri, Măceşului – 0,299 kilometri, Păltiniş – 0,751 kilometri, Alunului – 0,225 kilometri, Groape – 1,61 kilometri, Albine – 0,330 kilometri, Izvorului – 0,083 kilometri, Schitului – 1,125 kilometri, San Nicoară – 0,133 kilometri, Victoriei – 0,180 kilometri. Lungimea totală a străzilor din acest cartier care vor fi modernizate este de 15,983 kilometri.