Gropi vechi de 8 ani pe strada Râmnicu Vâlcea

Problemele au apărut pe strada Râmnicu Vălcea, paradoxal, în momentul în care sa decis extinderea canalizării menajere. Mai întâi firma care a realizat proiectul s-a desfiinţat, apoi la numai 1,5 metri s-a descoperit o pânză freatică deşi în acte scria că este la o adâncime de 5 metri. De asemenea solul trecut în proiect era era nisip în timp ce la faţa locului a fost găsit cărbune. Toate aceste aspecte au dus la amânarea finalizării investiţiei iar recepţia a fost amânată de mai multe ori. Iniţial, comisia de recepţie, formată din consilieri locali şi din specialişti din Primărie a refuzat să recepţioneze lucrarea pe motiv că nu corespunde şi abia la a treia încercare s-a făcut recepţia. Nu au trecut nici doi ani şi alte probleme au început să apară întrucât asfaltul turnat peste partea de carosabil unde s-au făcut săpăturile, s-a lăsat şi aşa au apărut multe gropi şi denivelări. Cum lucrarea se afla în garanţie, administraţia locală sa văzut nevoită să facă mai multe sesizări până în momentul în care firma care a realizat lucrarea s-a prezentat să repare strada.

Reparaţii şi asfaltări pe străzile laterale

Însă problemele nu s-au oprit nici aici, pentru că la numai câteva zile de la începerea lucrărilor, reprezentanţii Primăriei au descoperit că stratul de asfalt era ceva mai subţire decât ar fi trebuit, aşa că lucrările au fost stopate. Într-un final, administraţia locală a considerat că firma constructoare s-a achitat de obligaţii iar lucrarea a fost recepţionată. Toate aceste lucruri s-au petrecut între 2004 şi 2009. Din 2009 încoace, argeşenii şi vălcenii înjură copios ori de câte ori trec pe această stradă, şi sunt nevoiţi să treacă des. Şanţurile în care au fost băgate conductele de canalizare au fost acoperite cu un strat subţire de asfalt care s-a lăsat şi în care s-au format gropi.

Serviciul Public de Gospodărie Comunală (SPGC) a reparat şi asfaltat străduţele laterale în aceşti opt ani care s-au scurs de la marea canalizare, aproape nefuncţională, şi de la „aducerea carosabilului la stadiul la care a fost înainte de începerea lucrărilor”, conform contractului. Prin Planul Integrat de Dezvoltare Urbană (PIDU) au mai fost asfaltaţi alţi câţiva kilometri de pe strada Tarniţa. Peste tot s-a modernizat câte ceva, doar pentru strada Râmnicu Vâlcea, care asigură legătura între Argeş şi Vâlcea, nu s-a mai făcut nimic. Sau aproape nimic.

Vede cineva pistele pentru biciclişti?!

Şi totuşi, bani s-au mai dat. În 2014, Primăria a cheltuit aproape opt miliarde de lei vechi pentru amenajarea trotuarelor şi a pistelor pentru biciclişti pe străzile Victoriei şi Râmnicu Vîlcea. În 2016 nu se mai vedea mare lucru din cele opt milioane îngropate în aceste zone. Trotuarele de pe strada Victoriei, făcute cu pavele, erau cam distruse.  În diferite zone, pavelele s-au lăsat, iar pe trotuar s-au format numeroase gropi. De fiecare dată când plouă apa se strânge în gropile respective, iar pe trotuar apar bălţi. „Probabil nu au fost puse cum trebuie. Am văzut că s-au lăsat în câteva locuri şi s-au format denivelări. Altele s-au ridicat şi poţi să te împiedici de ele. Dacă tot s-au cheltuit nişte bani, trebuia să se facă lucrurile bine”, spune un cetăţean care locuieşte pe strada Râmnicu Vâlcea. Cât despre pistele de biciclete, vag se mai văd semnele pentru biciclişti în zonele în care stâlpii de curent sunt fix în mijlocul trotuarului.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

RSS
Follow by Email