Funcţionari de la Primărie, cazaţi cu 130 de euro pe noapte la hotel de cinci stele la Bruxelles

La Primăria Curtea de Argeş este în plină implementare un proiect intitulat „Îmbunătăţirea calităţii serviciilor furnizate de către Primăria Curtea de Argeş, prin implementarea sistemelor integrate de management”. Valoarea totală a proiectului este de 372 000 lei, iar termenul de implementare – 18 luni.
Proiectul are 11 activităţi  – servicii de consultanţă necesare organizării şi derulării procedurilor de achiziţii, servicii de consultanţă privind gestionarea proiectelor, furnizarea de mijloace fixe, obiecte de inventar şi materiale consumabile, servicii de informare şi promovare, servicii de consultanţă pentru implementarea unor sisteme de calitate şi mediu, servicii de instruire profesională, licenţe pentru programe, furnizare softuri, etc. Nu în ultimul rând, funcţionari ai Primăriei merg într-o „vizită de studiu şi de schimb de bune practici în domeniul managementului calităţii într-o instituţie similară din UE (Belgia)”.
Cine pleacă şi pe câţi bani
Printr-o dispoziţie a primarului Nicolae Diaconu au fost desemnate 12 persoane, funcţionari publici, care pleacă în Belgia, la Bruxelles, în schimb de experienţă. Este vorba, în general, despre şefii de compartimente din Primărie.
Costurile acestui schimb de experienţă sunt uriaşe. Conform viceprimarului Costinel Vasilescu, cel care a fost preşedintele comisiei de licitaţii pentru diverse acţiuni care compun proiectul, angajaţii Primăriei vor fi cazaţi în camere single, la tariful de 130 de euro pe noapte.
Am căutat oferte de cazare la Bruxelles, ca să vedem cam la ce hoteluri vor sta funcţionarii Primăriei, şi am aflat că la Sheraton Brussels Airport Hotel and Conference Center, hotel de cinci stele situat în centrul oraşului, cazarea pe noapte la camere de o persoană costă 103 euro, iar alt hotel, mai scump, nu am găsit. Deci, banii alocaţi sunt peste tarifele practicate de acest hotel de cinci stele.
Apoi, conform sursei menţionate, biletul de avion este de 460 de euro de persoană. Tot pe net am găsit cel mai ieftin bilet la 235 de euro, cu compania Czech Republic. Concetăţenii noştri care au norocul să lucreze la Primărie vor zbura însă cu prestigioasa companie KLM.
Acestea nu sunt toate costurile. Fiecare specialist care pleacă în schimb de experienţă va primi, conform dispoziţiei primarului Diaconu, diurnă. Secretarul municipiului, Radu Chirca, spune că diurna este de 35 de euro pe zi pentru fiecare funcţionar public. În total, pentru cele şapte zile petrecute la Bruxelles, în schimb de experienţă, persoanele respective vor încasa puţin peste 10 milioane de lei vechi, bani din care trebuie, e drept, să şi mănânce, asta dacă nu cumva şi preţurile meselor sunt prevăzute pe undeva.
Sigur că nu sunt bani din bugetul local. Va fi foarte interesant însă de văzut cât de mult s-au îmbunătăţit serviciile oferite de funcţionari după costisitoarea excursie la Bruxelles şi cât de frumos se vor purta aceştia cu cetăţenii simpli care îi plătesc din banii lor ca să lucreze, pentru ei, la Primărie.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

RSS
Follow by Email