Interes Argeşean v-a informat în exclusivitate despre Planul de Mobilitate Urbană Durabilă al municipiului Curtea de Argeş şi despre prevederile sale science fiction gen parcări subterane, terminal pentru transport, mijloace de transport în comun electrice, etc. Planul a fost supus aprobării Consiliului Local săptămâna trecută, iar Consiliul l-a aprobat fără să ştie despre ce e vorba. Li s-a spus să voteze şi au votat aleşii locali aşa cum fac aproape de fiecare dată, fără să aibă habar ce scrie în el.
„În perioada mai 2017 – septembrie 2017 s-a elaborat Planul de Mobilitate Urbană Durabilă, document necesar pentru dezvoltarea municipiului cât şi pentru accesarea de fonduri nerambursabile în cadrul Programului Operaţional Regional 2014 – 2020. Planul reprezintă (…) o documentaţie complementară strategiei de dezvoltare teritorială urbană şi un instrument de planificare strategică teritorială prin care se corelează dezvoltarea spaţială a localităţii cu nevoile de mobilitate şi transport ale persoanelor şi mărfurilor”, se arată în raportul întocmit de şeful Direcţiei arhitect şef din Primărie, Cătălin Băşoiu. Consilerii au luat de bună ce scria în raport şi ce le-a spus şeful lor pe linie de partid şi au votat. Să ne reamintim ce.
Obiective nerealiste pentru următorii 50 de ani
Un prim obiectiv al Planului de Mobilitate este „Modernizare străzi fără transport public”, în valoare de 950.000 de euro, și care „va conduce la sporirea capacităţii de circulație și la îmbunătăţirea gradului de confort și siguranţă percepute de utilizatori. Intervențiile vor conține lucrări de amenajare a trotuarelor aferente străzilor în vederea asigurării accesibilitätii și siguranței tuturor categoriilor de utilizatori, inclusiv pentru persoanele cu nevoi speciale, extinderea parcărilor pentru autoturisme, refacerea marcajelor rutiere”.
Planul menţionat are un proiect referitor la „Plantarea de perdele vegetale-verzi (aliniamente de arbori arbuști) de-a lungul principalelor artere rutiere în vederea reducerii emisiilor de C02 a poluärii generate de traficul rutier”, pus în practică prin „Plantarea de arbori cu capacitate mare de retenție a C02, în aliniament cu arterele majore de circulație şi de-a lungul axelor de cartiere cu rol de bariere naturale, în vederea reducerii impactului activităţii de transport asupra mediului”.
Mergând şi mai mult spre zona SF, Planul de mobilitate durabilă prevede „facilitarea accesului utilizatorilor de biciclete către acest mod de transport și agrement prin asigurarea posibilităţii de a închiria biciclete în anumite puncte: în incinta teminalului de transport public, în zona parcărilor supraetajate, în zona centrală, la capetele traseelor pistelor. Poate cea mai fantezistă, cel puțin acum, când orașul arată așa cum știm cu toții, propunere de proiect este cea referitoare la „Construire parcări multietajate (subterane și/sau supraterane)” în zona Mănăstirii şi a altor străzi din municipiu.