Festivalul Medieval care a avut loc la începutul lunii la Curtea de Argeş a produs o gaură serioasă în bugetul local. Doar artiştii au costat 90.000 de lei, în timp ce încasările au fost de doar 40.000 de lei.
Cu Festivalul Medieval a fost o poveste întreagă, şi nu una cu domniţe şi cavaleri, cu una cu bani daţi şi nerecuperaţi. Reprezentanţii administraţiei lcoale declarau cu emfază că „a venit momentul să facem şi profit la Primărie, nu doar să cheltuim”, şi au anunţat cu tam-tam Festivalul ca fiind punctul din care bugetul nu va mai plăti pentru lucruri de acest gen, ci va încasa. A încasat, dar mult mai puţin de jumătate din ce a dat.
Pe 15 iunie consilierii locali erau convocaţi la o şedinţă „de îndată” de către viceprimarul Gabriel Jubleanu pentru „aprobarea nivelului unor chirii si aprobarea unor taxe pentru ocuparea domeniului public”. Festivalul Medieval urma să aibă loc în curând, iar viceprimarul spunea că sunt urgente licitaţiile pentru organizarea festivităţilor şi pentru închieierea spaţiului pe care acestea aveau loc, parcarea din faţa terenului de sport. „În urma calculelor făcute, ca urmare a unui studiu, am ajuns la concluzia că nu se vor cheltui bani din bugetul local”, spunea viceprimarul Jubleanu.
La acea întrunire aleşii locali au stabilit că parcarea, denumită „platou” de reprezentanţii Primăriei, poate fi închiriată în mai multe feluri. Prima modalitate este „închirierea prin licitaţie publică a platoului cu asigurarea spectacolului de către ofertant”, preţul de pornire a licitaţiei fiind de 0,5 lei pe metru pătrat pe zi, cu pas de licitare, în sus, de 0,1 lei.
Platoul mai poate fi închiriat, tot prin licitaţie publică, cu spectacol asigurat de Consiliul Local, ofertantul urmând să asigure activităţile de alimentaţie publică, parcul de distracţii, activităţile comerciale şi tarabele meşterilor populari. Cea de-a treia modalitate este perceperea unei taxe pentru închirierea întregului platou, pe perioada desfăşurării evenimentelor, cu următoarele tarife – alimentaţie publică 20 de lei metrul pătrat pe zi, parc distracţii 15 lei metrul pătrat pe zi, activităţi comerciale 12 lei metrul pătrat pe zi, iar meşterii populari ar urma să plătească un leu pentru un metru pătrat pe zi.
A urmat licitaţia
Pe 4 iulie a fost organizată licitaţia pentru închirierea parcării pentru Festivalul Medieval. Şi aici au fost tot felul de bâlbe, după cum aţi aflat la vremea respectivă din ziarul nostru, anunţul de licitaţie a fost dat înainte de a fi aprobat caietul de sarcini, acesta a fost vândut înainte de a fi gata, etc. La licitaţie nu s-a prezentat nimeni pentru că „timpul a fost prea scurt”, potrivit reprezenzanţilor Primăriei, aşa că platoul a fost închiriat conform celei de-a treia modalităţi aprobate de Consiliul Local, repsectiv pentru alimentaţie publică un tarif, pentru parcul de distracţii altul, etc.
Săptămâna trecută, s-a tras linie la încasări. Din cei aproximativ 4500 de metri pătraţi închiriaţi pentru diverse activităţi, de la alimentaţie publică la parc de distracţii, au intrat în buget aproximativ 40.000 de lei, potrivit şefului de la Biroul de taxe şi impozite locale, Gheorghe Dincă. De adunarea banilor s-au ocupat cei de la Administrarea Domeniului Public şi de la Biroul Comercial. Suma este apreciată ca fiind acceptabilă de cei din Primărie, având în vedere că argeşenii nu s-au prea înghesuit la Festival din cauza kitsch-ului din parcare dar şi pentru că puterea de cumpărare a locuitorilor urbei este destul de scăzută.
Licitaţia numărul doi
Tot săptămâna trecută, pe 18 iulie, a avut loc licitaţia pentru „închirierea platoului din față sălii de sport pe perioada Zilelor Municipiului, 10-15 august”, potrivit anunţului publicat de presa naţională. „Platoul are o suprafața de 6000 mp, prețul de pornire este de 0.5 tei/mp/zi, iar pasul de licitație de 0,1 tei, ofertantul având obligația asigurării scenei, a programului artistic, activități de comerț, alimentație publică, parc de distracții, larg al meșterilor populari, conform Caietului de sarcini”, precizează anunţul de licitaţie. La licitaţie s-a prezentat o singură firmă, Autentic Events SRL-D, din Braşov, care a şi câştigat-o. Asociat unic şi administrator al acesteia, Vlăduţă Adam, este o mai veche cunoştinţă a administraţiei locale, pentru că el a organizat în ultimii ani Zilele Municipiului aşa cum am văzut. Autentic Events va aduce artiştii care susţin concertele şi plăteşte o chirie de 0,6 lei metrul pătrat pentru fiecare din cele şase zile de sărbătoare, pentru o suprafaţă de 6000 de metri pătraţi.
Caietul de sarcini al licitaţiei adjudecate săptămâna trecută este extrem de detaliat la partea care ţine de programul manifestărilor dedicate Zilelor municipiului. Sărbătoarea se desfăşoară între 10 şi 15 august, iar cei care vor să să închiereze terenul trebuie să asigure, în afara utilităţilor şi a curăţeniei, 22 de ore de spectacole şi concerte. Joi, 10 august, ofertantul trebuie să asigure transmisiunea în direct peun post naţional a programului de deschidere a evenimentului, un spectacol etno şi unul folcloric de minim trei ore. De asemenea, trebuie să asigure un recital de minim 45 de minute al unui artist de muzică uşoară dintre Alex Velea, Lidia Buble, Alina Eremia, Liviu Teodorescu, Randi.
Cine trebuie să cânte la Zilele municipiului
Vineri, 11 august, cel care va câştiga licitaţia trebuie să organizeze „un program artistic de minim patru ore care să cuprindă o parte de folclor cu artişti din zonă, un recital al unui artist de folclor consacrat la nivel naţional, însoţit de taraf, din următoarea listă – Aurel Tamaş, Gelu Voicu, Nicolae Furdui Iancu, Dinu Iancu Sălăjan, Ionuţ Fulea, şi un recital de muzică uşoară cu artişti din următoarea listă – Dorian Popa, Vescan, Noaptea Târziu, Ami, Liviu Teodorescu, Ada”.
Sâmbătă, cele minim patru ore de spectacol „de folclor, etno zonal şi muzică uşoară, două recitaluri”, vor fi susţinute de artişti din lista următoare – Corina, Anda Adam, Deep Central, Alina Eremia, Andreea Bălan, Elena Gheorghe, Moriss, Mamasita, Ela Ros, Gloria Silbaca.
Duminică, pe 13 august, programul muzical va fi de patru ore, cu două recitaluri, unul de muzică uşoară (Giulia sau Celia sau Heaven, sau Roxana Nemeş), şi unul cu muzică de taraf şi petrecere (Ovidiu Lipan Ţăndărică sau Marius Mihalache sau Tudor Gheorghe sau Provincialii sau Viorica şi Ioniţă de la Clejani sau Damian &Brothers).
Luni ajunge la Curtea de Argeş Festivalul Carpaţi, iar organizatorul trebuie să asigure doar un recital „cu un artist la nivel naţional” de minim 45 de minute. Luni, pe 15 august, în ultima dintre Zilele municipiului, programul artistic va fi de minim şase ore, cu folclor (Maria Ghinea sau Olguţa Berbec sau Bogdan Cioran sau Nineta Popa sau Codruţa Rodean sau Ruxandra Pitulice, etc), etno (Nemuritorii sau Haiducii sau Datina sau Etnic sau Azur), şi muzică uşoară (Anda Adam sau Ana Lesko, Antonia, Andreea Bălan sau Alex Velea sau DJ Project sau Randi sau Ristei). După cum se vede, mulţi dintre artişti se regăsesc pe listele pentru toate cele cinci zile, semn că măcar într-una dintre ele vor concerta la Curtea de Argeş.