Fabrică nouă la Curtea de Argeș pentru autostradă

Argeşenii, vâlcenii şi sibienii aşteaptă autostrada Piteşti Sibiu dintotdeauna. Acum, după ce a fost semnat contractul, avem măcar un  termen la care să sperăm și la care să ne raportăm. Nu că toţi miniştrii din 2008 încoace nu ar fi dat termene de realizare a autostrăzii. În toate campaniile electorale s-a vorbit despre ea şi toţi miniştrii au dat termene cu privire la realizarea ei. Vă prezentăm mai jos o sinteză a declaraţiilor pe această temă, declaraţii pe care le-au făcut cei care au fost miniştri ai Transporturilor din 2008 încoace.

#Ludovic Orban în 2008 – „Construcţia tronsonului ar putea începe în 2010”

#Radu Berceanu în 2009 – „Lucrările vor dura cinci ani, urmând să se desfăşoare în perioada 2010-2015”

#Mircea Andrei în 2011 – „Va fi gata în 3 – 4 ani”

# Anca Boagiu în 2012 – „Autostrada Sibiu – Piteşti ar urma să fie gata până în 2016”

#Dan Şova, mai 2014 – „În 2015 vor începe lucrările pe două tronsoane, Sibiu – Boiţa, şi pe Piteşti Curtea de Argeş”

# Ioan Rus, iulie 2014, la învestirea în funcţie – „Principalele mele priorităţi – dezvoltarea infrastructurii de autostrăzi cu fonduri europene pe tronsonul Piteşti – Curtea de Argeş – Sibiu”

#Ioan Rus, tot iulie 2014  – „Dacă peste 5-6 ani o să avem autostrada între Curtea de Argeş şi Sibiu ar fi foarte bine!”

#Ioan Rus, august 2014 – Ne-am gândit să mărim drumul – expres Curtea de Argeş – Sibiu cu câte o bandă pe sens”

#Ioan Rus, ianuarie 2015 – „Renunţăm la drum expres, ne ducem direct autostradă!”

#Răzvan Cuc, martie 2017 – „Autostrada Piteşti – Sibiu e prioritară!”

Săptămâna trecută a fost semnat contractul de lucrări, iar evenimentul a avut loc la Piteşti. Contractul a fost semnat de directorul CNAIR, Mariana Ioniţă şi de directorul de ţară al companiei ASTALDI, Pier Luca Canino. În sală au fost reprezentanți ai mediului universitar, ai mediului de afaceri din județ (Dacia Renault, ACAROM, Grupul Industrial Componente, Electroargeș, transportatori) dar și conducerea AOA și a Camerei de Comerț și Industrie Argeș.

Au fost prezenți și președintele Autorității Administrării Activelor Statului, Adrian Miuțescu, directorul adjunct al ANAR, Marius Postelnicescu, președintele Autorității Naționale a Rezervelor de Stat, Gheorghe Alcesei și deputatul Dănuț Bica. Participarea a fost însă limitată din cauza măsurilor de distanțare fizică, necesare în această perioadă.

Ludovic Orban: “Autostrada este un proiect de suflet al meu”

Premierul Ludovic Orban și-a exprimat dorința ca segmrntul de autostradă până la Curtea de Argeș să fie finalizat înainte de termen.

“Am ținut să fiu prezent astăzi, autostrada Pitești-Sibiu este un proiect de suflet al meu. La începutul lunii mai 2007 am fost prezent pe șantierul centurii Piteștiului, când am anunțat că se vor termina restul de lucrări, de aproape 50%, în 6 luni. Unii au râs, era același constructor, dar a fost gata. Din 2008, de când am plecat din funcția de ministru, nu s-a mai construit un milimetru din autostradă, deși documentația tehnico-economică era gata. Este un obiectiv strategic, vital pentru legătura est- vest. Nu am aplaudat semnarea contractului, o să aplaud dacă acest contract va fi finalizat în cele mai bune condiţii şi de preferat înaintea termenelor stabilite acolo: 12 luni proiectarea şi patru ani execuţia mie mi se pare o perioadă de timp prea lungă. Cunosc compania și am convingerea că poate finaliza acest proiect mult mai repede. Spor la treabă!”, a spus premierul Ludovic Orban după semnarea contractului.

Conform datelor furnizate de compania Astaldi, sectorul de autostradă din cel mai așteptat proiect de infrastructură din țară va fi unul complex, pe alocuri chiar spectaculos, cuprinzând trei noduri rutiere.

Astfel, cei 30,35 km de autostradă vor cuprinde:

-19 poduri și pasaje, cu o lungime totală a podurilor de 5400 m;

-3 noduri rutiere la: Curtea de Argeș (km 93+100 – conexiune DN73C), Băiculești (km 107+100 – conexiune DN7C) și Bascov (km 122+100 – conexiune A1 Centura Pitesti / DN7);

-o parcare la km 108+800 pe ambele părți ale autostrăzii;

-spațiu de servicii la km 119+ 200 pe ambele părți ale autostrăzii;

-Centre de Întreținere și Coordonare la nodul rutier Curtea de Argeș și nodul rutier de la Bascov.

Directorul de ţară al companiei ASTALDI, Pier Luca Canino, a spus că la Curtea de Argeș va fi construită o fabrică nouă pentru producerea de materiale necesare construirii autostrăzii.

Se vor folosi 500.000 m3 de beton

Pentru construirea segmentului de autostradă, se estimează că se vor folosi: 500.000 m3 de beton armat, 80.000 m de piloți forați, 1.000 grinzi prefabricate și 10.000 tone de tăbliere metalice.

Valoarea estimată a secţiunii dintre Piteşti şi Curtea de Argeş este de 1.8 miliarde de lei, fără TVA, cu un termen de 12 luni pentru proiectare, 48 luni pentru execuţia lucrărilor şi 10 ani perioadă de garanţie.

Şi pentru secţiunea 4 a autostrăzii Piteşti – Sibiu, respectiv Curtea de Argeş – Tigveni, contractul de proiectare şi lucrări ar putea fi semnat luna aceasta, au declarat oficiali din ministerul Transporturilor.

Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere a lansat pe 9 martie 2019 licitaţia pentru contractul „Proiectare și execuție Autostrada Sibiu – Pitești, Secțiunea 4: Tigveni – Curtea de Argeș”. Obiectul contractului îl reprezintă proiectarea și execuția lucrărilor pentru construcția Autostrăzii Sibiu – Pitești, Secțiunea 4: Tigveni – Curtea de Argeș (km 81+900 – km 91+761) în lungime de 9,86 km, din care 1,35 km aferenți tunelul Momaia.

Valoarea estimată a procedurii de atribuire este de două miliarde de lei, fără TVA. 10 companii au depus oferte, iar până acum nu s-a înregistrat nicio contestaţie.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

RSS
Follow by Email