Faţă de anul trecut, numărul celor care au trecut pragul ARGCOMS, societatea care a înregistrat la OSIM Fabrica lui Moş Crăciun, a crescut cu până la 10%
Turişti din Islanda şi copii de grădiniţă au venit anul acesta să vadă cum se fac globuleţele pentru pomul de Crăciun
Patru autocare pline de copii care se uită pe geamuri cu jind la clădirea în care se construiesc minunăţiile care sunt puse în brad intră în curtea ARGCOMS. Cei mici coboară şi nu ştiu unde să se uite mai întâi – spre decoraţii, spre Căsuţa Cântarului sau să intre în locul din care se aud colinde de Crăciun. Se încolonează şi intră acolo unde sticla banală se transformă, sub suflul magic al unor spiriduşi, în globuri ori brăduţi ori lebede. Ochii copiilor sunt mari de uimire când ajung, conduşi de o Crăciuniţă – ajutorul Moşului, pe un drum fermecat presărat cu filme şi alte magii, către camera în care visele prind viaţă. Aici, pe globuleţe se pune praf de stele şi sunt colorate în toate culorile curcubeului, iar printre toate acestea alte ajutoare ale Moşului scriu numele copiilor pe acel obiect extraordinar, globuleţul de sticlă care va împodobi bradul de acasă şi care va rezista trecerii anilor, păstrând mereu amintirea locului de unde a plecat şi sentimentul pe care cel mic l-a avut atunci când a văzut cum se transformă o bară de sticlă în ceva magic. Sigur, e şi Moşul la Fabrica lui Moş Crăciun, şi îi aşteaptă pe copii în scaunul lui, cu clopoţelul şi toiagul cu care a venit din Laponia și face poze cu ei pe genunchi.
„Îmi place aici, îmi place globuleuil pe care l-am cumpărat pentru mama. E frumos, roşu, o să i-l dau cadou de Crăciun!”, ne mărturiseşte un puşti de 9 ani din Ploieşti, care a venit la Fabrica lui Moş Crăciun cu toată clasa lui. Alţi copii, mai mici, de grădiniţă, sunt la fel de încântaţi. „Moşul are barba albă şi e foarte înalt, iar spiriduşii care au suflat au fesuri foarte frumoase”, ne declară, solemn, un copilaş de patru ani.
Planuri mari la Fabrica lui Moş Crăciun
Fabrica lui Moş Crăciun, marcă înregistrată a ARGCOMS la OSIM, atrage în fiecare an mii sau zeci de mii de turişti. „Sunt din ce în ce mai mulţi copii de grădiniţă care vin la Fabrica lui Moş Crăciun, pentru că este grupa de vârstă cea mai interesată de Moş. Copiii aceștia sunt puritatea întruchipată”, ne spune Sandu Nichita, preşedintele ARGCOMS.
Faţă de anul trecut, la Fabrica Moşului sunt lucruri noi. „Am introdus Casuţa Cântarului, unde copiii se distrează, pentru că şi cântarul e magic, nu e electronic, e un mecanism altfel. Am îmbunătăţit anul acesta studioul video, unde proiectăm filme pentru copii”, afirmă Sandu Nichita. Copiii şi adulţi care vin aici sunt în siguranţă, pentru că sunt 20 de angajaţi ai ARGCOMS care au grijă ca totul să decurgă perfect, şi aşa se şi întâmplă. „În 15 ani de când funcţionează Fabrica lui Moş Crăciun nu a fost niciun incident. Fabrica lui Moş Crăciun nu este o metaforă, este marca ARGCOMS, înregistrată la OSIM”, spune preşedintele.Acesta are planuri mari pentru perioada următoare – să acceseze fonduri europene pentru dezvoltarea turismului meşteşugăresc pentru copii, pentru că ARGCOMS este una dintre puținele societăţi de acest tip din ţară care promovează tradiţia şi obiectele tradiţionale autentice.
Succes la Târgul de Turism al României
După cum aţi aflat din ziarul nostru, societatea a fost prezentă la Târgul de Turism al României care a avut loc al Romexpo în această toamnă, cu un stand impresionant, iar Sandu Nichita confirmă. „Am avut succes la Târg şi foarte mulţi vizitatori. Unii şi-au amintit că au vizitat Fabrica lui Moş Crăciun, alţii aveau programare pentru o vizită luna aceasta. Am făcut şi demonstraţii de personalizare a globuleţelor la stand, spre încântarea publicului. Primul glob personalizat l-am făcut în 1995 la Bologna, în Italia, iar de atunci am tot crescut, încet, încet, am construit un brand pe care toată lumea îl cunoaşte”, spune preşedintele Sandu Nichita.
În acest an au venit la Fabrica lui Moş Crăciun mai mulţi străini, chiar din Islanda, Germania, etc. Sunt adulţi care îşi amintesc de copilăria lor, din ţările lor, de globuleţele de sticlă din brad. „Continuăm să ne poziţionăm cât mai bine pe acest segment din turism şi sper să reuşim”, ne-a mai spus Sandu Nichita, iar după numărul mare de turiști de toate vârstele care vin la Fabrica lui Moş Crăciun în acest an, au reuşit.