De marţi, 20 octombrie, Transfăgărăşanul s-a închis între Piscu Negru şi Bâlea Cascadă, potrivit unui comunicat al Companiei Naţionale de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) SA. „Conform Normativului AND 615-2020 privind circulația rutieră pe drumurile montane DN7C (Transfăgărășan) și DN67C (Transalpina), începând de marți, 20.10.2020, circulația rutieră va fi închisă pentru toate categoriile de autovehicule pe anumite sectoare ale drumurilor menționate anterior, după cum urmează: DN 7C între km 104+000 ( Piscu Negru ) şi km 130+800 (Cabana Bâlea Cascada)”, se arată în comunicatul citat.
„Precizăm că măsura închiderii circulației rutiere pe aceste sectoare de drum a fost luată pentru siguranța participanților la trafic, având în vedere fenomenele meteorologice imprevizibile ce pot apărea în orice moment în aceste zone”, argumentează oficialii CNAIR decizia luată.
În 2019 Transfăgărăşanul a fost închis pe 4 noiembrie, cu trei zile mai târziu faţă de data la care circulaţia era restricţionată, 31 octombrie.
„Nu există nici cea mai mică justificare pentru această măsură”
O asociaţie a operatorilor din turismul argeşean a dat în judecată CNAIR pentru ca închiderea şi deschiderea Transfăgărăşanului să nu se facă la date fixe, ca acum, ci în funcţie de evoluţia vremii. Preşedintele acestei asociaţii, omul de afaceri Dumitru Grecu, spune că CNAIR a pierdut procesul.
„Astăzi s-a închis Transfăgărășanul pentru că unii „oameni” care au ajuns la decizie, și-au asumat rolul de „dumnezeu” (special cu literă mică), pentru ei nu contează legea și nici hotărârile Instanței Supreme de judecată din România…
Au închis Transfăgărășanul în condițiile în care nu există nici cea mai mică justificare pentru această măsură, imaginile de astăzi o dovedesc dar ei sunt deasupra legii, îi batjocoresc pe români dar și pe cei care veghează la aplicarea legii.
Prin Decizia Înaltei Curți de Casație și Justiție a României nr.1781 din 08.04.2020 pronunțată în dosarul nr.4380/109/2018, CNAIR este obligată „să respecte art.44-45 din Ordonanța nr.43/1997 privind regimul drumurilor, care stabilesc condițiile și împrejurările în care circulația pe drumurile publice poate fi restricționată sau închisă și care nu permit luarea unor astfel de măsuri decât în situații concrete, cum ar fi executarea de lucrări, condiții meteo deosebite, situații de urgență sau forță majoră.”… „Este incontestabil că siguranța participanților la trafic este obiectivul suprem… însă realizarea acestui obiectiv nu se asigură prin menținerea închiderii drumului public pe durata maximă recomandată în care ipotetic pot apărea anumite riscuri, ci prin îndeplinirea obligațiilor legale care îi revin în calitate de administrator al drumului public cu maximă diligență, într-un timp optim, ținând cont de avertizările meteo concrete care impun închiderea temporară a circulației.”
Pentru că de ani de zile reprezentanții CNAIR îi batjocoresc pe românii care-i plătesc prin taxe și impozite, astăzi am făcut plângere penală împotriva conducerii CNAIR pentru săvârșirea infracțiunilor de abuz în serviciu și nerespectarea hotărârilor judecătorești”, a scris joi Dumitru Grecu pe facebook.