Două poduri împiedică mutarea DN73C şi DN7 de pe Bulevard pe strada 1 Decembrie

Două drumuri naţionale, DN73C şi DN7, trec pe Bulevardul Basarabilor, ceea ce face ca parcarea şi sensul unic să fie ilegale. Discuţia e veche, pentru că cele două drumuri naţionale au fost mutate de pe strada 1 Decembrie pe Bulevard în 1997, în urma unui protocol încheiat între Direcţia Regională de Drumuri şi Poduri Bucureşti, Secţia Drumuri Naţionale Piteşti şi Primăria Curtea de Argeş.

De cel puţin patru ani însă se discută despre necesitatea trecerii din nou a celor două drumuri naţionale pe aşa zisa şosea de centură, fără vreun rezultat. Fostul viceprimar Gabriel Jubleanu spune că lucrurile s-au blocat din cauza a două poduri, cel de lângă Lukoil, care va fi reabilitat, şi cel din vecinătatea sensului giratoriu de la Făgăraş.

Fix în urmă cu patru ani aleşii locali au început o bătălie, dar nu au şi câştigat-o

În noiembrie 2016 Direcţia Arhitect Şef propunea Consiliului Local adoptarea unei hotărâri prin care DN 7C să se mute pe strada Victoriei, strada 1 Mai, strada Lascăr Catargiu, strada 1 Decembrie, strada Eroilor, iar DN 73C tot pe acolo. Poeticul referat al şefului de la Arhitect Şef, pe atunci  inginerul Cătălin Băşoiu, care menţiona că municipiul Curtea de Argeş este o localitate care „poartă aura primei capitale a Ţării Româneşti”, susţinea că dezavantajele actualului traseu ar fi lăţimea carosabilului, faptul că este un singur sens de circulaţie pe Bulevard şi parţial pe strada Eroilor, circulaţia pietonală este intensă, există numeroase treceri de pietoni şi restricţii de tonaj. În opinia sa, avantajele modificării traseului, adică trecerea drumurilor naționale pe strada 1 Decembrie, ar fi lăţimea mai mare a carosabilului, care ajunge şi la 11,5 metri, reabilitarea şi modernizarea a întregului traseu, două sensuri de circulaţie pe întregul traseu, sensul giratoriu de la Făgăraş, evitarea centrului municipiului, asigurarea unei circulaţii fluente şi protecţia monumentelor istorice şi a sitului istoric aflate pe traseu.

Proiectul de hotărâre nu a mai ajuns la votul consilierilor însă pentru că noul, pe atunci, primar Constantin Panţurescu, l-a retras de pe ordinea de zi “până se va obţine acordul de la Minister”.

Cine s-a ocupat

Secretarul municipiului, Radu Chirca, spune că nu a ajuns la Primărie niciodată acest aviz şi că de această problema s-a ocupat fostul viceprimar Gabriel Jubleanu. “Nu am obţinut niciun aviz pentru că nu am avut toate documentaţiile”, ne-a declarat Jubleanu. El susţine că  din causa a două poduri drumurile naţionale nu au putut fi mutate. “Nu există nicio documentaţie referitoare la cele două poduri, cel  de lângă Lukoil şi cel de peste pârâul Valea Doamnei, de lângă sensul giratoriu de la Făgăraş. Trebuie expertizate şi apoi să mergem din nou cu solicitarea”, ne-a spus Gabriel Jubleanu. Fostul viceprimar acuză şi “presiunile” care s-ar fi făcut pentru ca drumurile naţionale să rămână unde sunt acum, pentru ca eliberarea autorizaţiilor de construire pentru clădirile noi de pe strada 1 Decembrie să fie făcută mai uşor.

În tot acest timp, parcarea şi sensul unic de pe Bulevard sunt ilegale .

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

RSS
Follow by Email