Directorul SPGC spune că cele două miliarde nu sunt pierdere „6,82 lei litrul de motorină e un preţ fix pentru anul acesta!”

Scandalul legat de preţul de achiziţie a motorinei pentru Serviciul Public de Gospodărire Comunală (SPGC) e departe de a se fi stins. După cum aţi aflat din numerele anterioare ale ziarului nostru, Serviciul Public de Gospodărire Comunală a cumpărat motorină în valoare de peste 12 miliarde de lei vechi în acest an. La licitaţia electronică au fost prezentate două oferte, cea câştigătoare fiind a SC Dragon Oil Star SRL, din Piteşti. Valoarea estimată a contractului a fost de 225000 de euro, fără TVA, iar valoarea finală a fost de 235889 de euro, fără TVA.
Contractul a fost încheiat până la 31 decembrie anul acesta, cu posibilitatea de a fi prelungit până pe 30 aprilie 2012, printr-un act adiţional. Prin urmare, cei 235889 de euro vor fi folosiţi anul acesta, pentru motorina celor 10 utilaje şi maşini pe care SPGC le are. Sumele sunt imense, conform unor calcule simple – 235.889 euro ori 4,2, valoarea medie a monedei europene, fac 990733 lei noi, adică 9,9 miliarde, fără TVA. Cu TVA, suma cu care Serviciul Public cumpără motorină este de 12,28 miliarde de lei. Contractul s-a făcut pentru 180.000 de litri, din care 150.000 de litri furnizaţi până la sfârşitul anului, iar 30.000 de litri în perioada 1 ianuarie – 31 aprilie 2012. Litrul de motorină livrat până la Serviciul Public iese la 6,82 de lei, faţă de 5,6, cât costă la pompă.
„Nu noi am făcut licitaţia!”
Directorul SPGC, Ioan Ghiţă, s-a întors din concediu şi a oferit câteva explicaţii legat de acest subiect. „În primul rând, preţul e neschimbat tot anul acesta, indiferent de ce se întâmplă, dacă el creşte. Apoi, licitaţia a fost electronică, iar SEAP-ul (Sistemul Electronic de Achiziţii Publice) a declarat câştigătorul”, ne-a spus Ioan Ghiţă. „Valoarea contractului a fost mai mare pentru că am stabilit pasul de licitaţie mai mare de cinci ori faţă de o licitaţie obişnuită”, afirmă directorul SPGC.
Preţul litrului de motorină nu e o problemă, în opinia sa, pentru că, indiferent de schimbările pe care preţul le va avea la pompă, pentru Serviciul Public nu se va schimba nimic. Nimic nu se va schimba nici dacă preţul scade la pompă, sau dacă rămâne cel de acum. Ioan Ghiţă mai spune că motorina costă atât şi pentru că e adusă la Serviciul Public şi la staţia de asfalt, deci e inclus şi preţul transportului. „Trebuie să avem o stabilitate în ceea ce priveşte preţul. Noi avem bugetul stabilit de Consiliul Local, iar alţi bani nu primim”, a mai afirmat directorul Serviciului Public de Gospodărire Comunală.
Despre câte maşini are instituţia şi despre cozile care se fac la sediu, cu bidoanele de motorină în mână, citiţi în numărul de mâine al ziarului nostru.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

RSS
Follow by Email