Domnule deputat, argeşenii v-au ales şi pentru ca autostrada să fie construită mai devreme

Ieri, deputatul PSD de Curtea de Argeş, Mircea Drăghici,  Chestor al Camerei Deputaților și membru al Comisiei pentru transporturi, a participat la ședinţa comună a Comisiilor pentru transporturi din Camera Deputaţilor şi Senat, în cadrul căreia ministrul Transporturilor, Ioan Rus, a prezentat Master Planul General de Transporturi al României, se arată într-un comunicat de presă remis redacţiei. În respectivul Master Plan autostrăzii Curtea de Argeş- Sibiu i se pune definitiv cruce de către ministrul Transporturilor care a declarat că acest tronson de autostradă reprezintă „un nou Transfăgărăşan”. E posibil ca Ioan Rus să nu fi trecut niciodată prin zona despre care vorbeşte aşa, dar deputatul de Curtea de Argeş avea datoria măcar morală să facă rectificarea cuvenită. Nici vorbă de aşa ceva, ci dimpotrivă, „deputatul argeșean i-a transmis ministrului aprecierea pentru realizarea acestui Master Plan, exprimându-și totodată dorința ca România să aibă un pact național de transporturi, în plan legiferat. Mai mult, acesta a menționat faptul că grupul Dacia – Renault reprezintă cel mai important actor economic care trebuie avut în vedere în planificarea generală a autostrăzilor și drumurilor expres din România, argumentând necesitatea construcției autostrăzii Pitești – Sibiu în două etape: într-o primă etapă, expropriere la nivel de autostradă și realizare drum expres și a doua etapă, realizarea autostrăzii în întregul ei”, potrivit comunicatului citat.
„(…) Insist ca exproprierile pe coridorul european IV să se realizeze în regim de autostradă, având convingerea că după ce se va realiza acest drum expres, toți indicatorii pe care CNADNR-ul și proiectanții îi au acum în vedere se vor dubla. Susțin acest lucru pentru că am văzut un studiu de la Comisia Europeană care arată că mărfurile stau la coadă jumătate de zi în portul Rotterdam, iar prin construcția unui drum express Pitești – Sibiu, o parte din mărfurile care stau la coadă se vor aflui spre Constanța, deci indicatorii vor fi drastic modificați în sensul în care decizia construcției autostrăzii Pitești – Sibiu va fi una inevitabilă”, a afirmat deputatul argeșean.
Insistenţele sale sunt inutile acum, după ce acest Master Plan reprezintă deja poziţia oficială a guvernanţilor, iar din el rezultă că tronsonul Curtea de Argeş Sibiu nu va fi construit prea curând sau, mai degrabă, niciodată.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

RSS
Follow by Email