De-acum e sigur! În martie începe marea asfaltare

Pe 9 ianuarie a fost termenul de judecată al plângerii depuse de SC Eurovia şi celelalte firme care fac parte din asocierea care a participa în luna mai la licitaţia pentru contractul de lucrări de asfaltare, contract cu o valoare de aproape 10 milioane de euro. Peripeţiile prin care a trecut licitaţia sunt multe şi interesante, dar finalul e totuşi cel mai tare. Curtea de Apel Piteşti a respins plângerea făcută de Eurovia şi asociaţii şi a decis că aceştia nu –şi pot recupera nici cheltuielile de judecată. „Zilele trecute am avut la Curtea de Apel procesul cu constructorul care a contestat atribuirea lucrărilor de asfaltare, pe care l-am câştigat. Curtea de Apel a respins plângerea formulată, iar acum pot spune că avem cale liberă pentru a continua procedurile. Urmează să ducem la ADR Călăraşi toată documentaţia care va fi verificată. În cursul acestei săptămâni se vor face toate lucrurile necesare pentru a putea încredinţa lucrările dirigintelui de şantier, iar în luna februarie se poate da ordinul pentru începerea lucrărilor. Dacă ne va ajuta timpul se va putea amenaja şantierul, iar în luna martie ar putea începe lucrările de asfaltare. Termenul pentru finalizarea lucrărilor este de un an de zile, dar noi ne dorim să încheiem până la sfârşitul acestui an. Pentru absorbţia fondurilor termenul final este anul 2015”, a declarat primarul Nicolae Diaconu.
Doi ani de amânări şi acuzaţii
Astfel, în anul care abia a început la Curtea de Argeş trebuie să se întâmple nişte lucruri amânate de peste doi ani. Este vorba despre proiectele cu finanţare europeană, ale căror contracte de finanţare au fost semnate în septembrie 2010. De atunci şi până azi nu s-a întâmplat mai nimic. Ce-i drept, două dintre proiectele care fac parte din Planul Integrat de Dezvoltare Urbană, PIDU, au început să fie puse în practică, dar, deocamdată, doar prin panourile care anunţă ce se face, unde, şi cum.
Pe 1 septembrie 2010 a fost semnat cel mai important proiect cu finanţare europeană care va aduce în municipiul nostru peste 15 milioane de euro. Proiectul intitulat „Planul Integrat de Dezvoltare Urbană” a fost realizat în 2008 şi prevede asfaltarea străzilor din cartierele Marina Poştei şi Noapteş, precum şi cele aflate între Valea Sasului şi cartierul Groape. Pe lângă asfaltarea acestor străzi, proiectul include şi amenajarea unui centru pentru bătrâni ce va fi construit în locul fostului Dispensar TBC situat pe Bulevardul Basarabilor şi un centru pentru cei cu dizabilităţi care va fi construit la Valea Sasului. În plus, pentru siguranţa celor din Curtea de Argeş, în zonele cele mai traficate vor fi amplasate camere de supraveghere video, care vor monitoriza secundă cu secundă tot ce se întâmplă în municipiul nostru.
„Regii asfaltului” s-au bătut pentru proiectul Curtea de Argeş
Cel mai important proiect din PIDU este „Creşterea calităţii infrastructurii”, în valoare totală de 47.649.554,76 de lei pentru asfaltarea a peste 40 de străzi. Licitaţia pentru aceste lucrări a fost organizată de patru ori, de trei ori a fost anulată, iar pe 7 mai 2012 a fost organizată ultima dată. S-au înscris la licitaţie opt firme sau asocieri de firme, greii din construcţii la nivel naţional –  Valah Construct-Tel Drum, Eurovia Internaţional – Comesad, Argecom – Eurostrada, Euroconstruct, Star Trading – Zeus, Strabag, Straco – General Trust, Delta ACM. După patru luni de verificări şi deliberări a fost făcut  clasamentul participanţilor la licitaţie. Eurovia Internaţional şi asociaţii s-au clasat pe primul loc cu o ofertă de 22,608 milioane de lei, fiind aproape preţul cel mai mic. De altfel, două firme s-au calificat, Eurovia şi Delta ACM.
Au urmat, în buna tradiţie a acestei licitaţii, contestaţiile. Una a fost depusă de asocierea Valah Construct  – Tel Drum , iar cealaltă de asocierea Straco – General Trust. Consiliul Naţional de Soluţionare a Contestaţiilor a respins contestaţia formulată de SC Straco, a admis parţial contestaţia cealaltă, şi a dispus reevaluarea ofertei declarate câştigătoare. După reevaluare, comisia de licitaţia a declarat câştigătoare asocierea condusă de Delta ACM. Decizia comisiei a nemulţumit SC Eurovia şi asociaţii, iar aceştia au mers mai departe, şi au apelat la ultima soluţie – Curtea de Apel.
Judecătorii Curţii au respins pe 9 ianuarie plângerea făcută de Eurovia, astfel încât contractul pe care reprezentanţii Primăriei l-au semnat cu Delta ACM este perfect valabil. Acum e cert – marea asfaltare va începe.
(Laura Ilie, Cătălin Popa)

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

RSS
Follow by Email