Dacia a vândut peste 348.000 vehicule anul trecut

Societatea Automobile Dacia a prezentat ieri rezultatele comerciale pe anul trecut, din care rezultă că, în ciuda crizei industriei auto, s-au înregistrat creşteri semnificative la toate capitolele. Producătorul franco-român a anunţat că a vândut în 2010 un număr de 348.723 de vehicule, volum superior cu 12 % faţă de cel realizat în anul 2009. Ritmul de creştere a vânzărilor Dacia a depăşit astfel, pentru al şaselea an consecutiv, nivelul de 10%, volumul livrărilor anuale ale mărcii ajungând să se dubleze între 2005 şi 2010.
Dacia a acaparat aproape o treime din piaţa românească
Pe piaţa din România, care a înregistrat o scădere de 20,4%, Dacia a comercializat 36.730 de vehicule, adjudecându-şi astfel o cotă de piaţă de 31,7 %, în creştere cu 2,8 puncte procentuale faţă de anul precedent. Peste două treimi din volumele vândute, respectiv 24.856 de unităţi, au fost livrate prin intermediul programului de reînnoire a parcului auto. O contribuţie importantă au avut şi vânzările de flote, care au înregistrat în 2010 un nivel record de aproape 4.000 de unităţi, în special ca urmare a livrărilor către mari companii. Pentru Dacia, anul 2010 a fost marcat de lansarea modelului Duster. Datorită unui raport între prestaţii, spaţiu interior şi preţ fără echivalent în lumea vehiculelor 4×4, noul model s-a impus rapid drept lider în segmentul său pe piaţa din România, cu 4.826 de unităţi vândute. Interesant este faptul că 92% dintre clienţi au optat pentru versiunea vârf de gamă, Lauréate. Modelul cunoaşte de asemenea un succes remarcabil pe plan internaţional, cu peste 100 000 de comenzi la data de 31 decembrie 2010.
Peste 311.000 de maşini vândute la export
Vânzările Dacia pe plan internaţional au depăşit 311.000 de unităţi, în creştere cu 15% faţă de anul 2009. Marca românească şi-a consolidat succesul în special în Europa Occidentală unde, în 2010, au fost înmatriculate 228 865 de vehicule. Franţa a redevenit prima piaţă de export pentru Dacia, cu peste 110.000 de unităţi vândute, ceea ce corespunde unei cote de piaţă de 4,12%, adică locul al şaselea în clasamentul mărcilor cele mai vândute din această ţară. Pe locul al doilea se află piaţa din Germania, cu 40.500 de unităţi vândute, un rezultat inferior faţă de cel înregistrat în anul 2009, însă cu mult superior celor 25.548 vehicule Dacia vândute în această ţară în 2008. Pe locul al treilea se situează Italia, cu 21.930 de unităţi, urmată la mică distanţă de Spania, cu 21 739 vehicule înmatriculate. Alte pieţe importante pentru Dacia pe plan internaţional sunt Turcia, cu 19.167 de unităţi, Algeria, cu 18.578 de unităţi şi Maroc, cu 18.087 de unităţi.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

RSS
Follow by Email