Continuăm să vă prezentăm astăzi concluziile la care au ajuns specialiştii în domeniu în privinţa dezvoltării municipiului Curtea de Argeş. Concluziile fac parte din Strategia de dezvoltare a municipiului în perioada 2014 – 2020, document care este postat şi pe site-ul Primăriei. Astăzi, despre cauzele numărului mic al turiştilor care vin la Curtea de Argeş.
„Ritmul de creștere a numărului de turiști nu evidenţiază o situaţie tocmai favorabilă, ȋn contextul potenţialului turistic al Municipiului Curtea de Argeș. Cauzele unei astfel de situaţii pot fi legate de faptul că orașul nu oferă un grad de noutate corespunzător de la un sezon la altul, practic odată vizitate principalele obiective turistice cu caracter religios, turiștii nu mai revin ȋn oraș ȋn următoarea perioadă. O altă cauză poate fi legată de faptul că orașul nu ofera posibilităţi de divertisment, care să completeze oferta turistică și să conducă la creșterea duratei sejurului”, se arată în Strategia de dezvoltare care a cam expirat, iar noua administraţie locală va realiza/plăti alta, chiar dacă mai nimic din fosta strategie nu a fost pus în practică.
Sunt evenimente culturale, dar nu sunt promovate
„Deși la nivel de oraș există un număr mare de evenimente culturale, acestea nu sunt incluse ȋntr-un calendar oficial, promovat corespunzător ȋn rândul celor interesaţi dar și ȋn rândul unor potenţiali consumatori de cultură, locuitori sau vizitatori”, spun specialiştii care au realizat strategia de dezvoltare.
De asemenea, „tradiţia ȋn practicarea sporturilor este insuficient exploatată din lipsa infrastructurii adecvate și corelate cu capacitatea de cazare existentă. Nu există la nivelul orașului facilităţi specifice pentru practicarea sporturilor cu excepţia celor oferite de cluburile sportive. Durata limitată a sejurului este motivată și de lipsa unei infrastructuri specifice de tip aquaparc, dotată corespunzător și posibil a fi utilizată pe tot parcursul anului; Lipsa unei infrastructuri specifice pentru practicarea sporturilor de iarnǎ (pârtie de ski, patinoar) limitează numărul de turiști ȋn perioada sezonului rece”.
Poate cea mai dură concluzie, la care au ajuns specialiştii este aceea că „aglomeraţia semnificativă ȋn perioadele de sezon și lipsa locurilor de parcare creează imaginea unui oraș fără identitate și permanent dezorganizat”. În plus, „delimitarea centrului orașului nu este bine realizată ȋn perioadele de sezon, cele douǎ strǎzi principale suprapun funcţiunea de turism cu cea de locuire și parcare auto”, iar „utilizarea legendelor și a miturilor ȋn promovarea obiectivelor turistice ȋn dauna istoriei și tradiţiilor culturale sau istorice creează anumite confuzii ȋn imaginea vizitatorilor”.