Cum s-au cheltuit banii municipalităţii anul trecut

De curând, a fost adus la cunoştinţa Consiliului Local, spre aprobare, contul de încheiere al exerciţiului bugetar pe 2009. Aleşii urbei au văzut cum s-a cheltuit banul public anul trecut, şi au tras concluzii asupra felului în care vor fi cheltuiţi şi cei pe anul acesta. Gheorghe Alecsei, şeful comisiei Buget Finanţe, a spus că o asemenea informaţie trebuie studiată foarte bine, iar faptul că le-a fost adusă la cunoştinţă cu o zi înaintea şedinţei în care contul de execuţie bugetară trebuia votat, nu este de natură să le lasă consilierilor timpul necesar să se decidă dacă bugetul a fost cheltuit bine sau banii au fost risipiţi..
Potrivit materialului citat, veniturile planificate a se realiza în 2009 au fost de 51.528.000 lei, din care 22.109.000 lei venituri proprii, iar 28.606.000 lei sume defalcate din TVA, din care 26.606.000 lei pentru finanţarea cheltuielilor de personal în unităţile de învăţământ, 2.060.000 lei, sume pentru echilibrarea bugetului local şi 408.000 de lei sume defalcate din TVA pentru dezvoltarea infrastructurii din spaţiul rural. O altă componentă a veniturilor este constituită din subvenţii, în total 783.000 de lei, din care 50.000 de lei pentru finanţarea lucrărilor de cadastru imobiliar, 185.000 de lei sprijin financiar pentru constituirea familiei, 314.000 de lei subvenţii pentru acordarea ajutorului pentru încălzirea locuinţei cu lemne, cărbuni, combustibili petrolieri, 57.000 de lei pentru acordarea trusoului pentru nou născuţi.

Puţin peste jumătate din prevederi, încasări de la firme

Dacă persoanele fizice şi-au plătit anul trecut taxele şi impozitele locale, firmele au înregistrat datorii. Veniturile neîncasate de la persoanele juridice din impozitul pe clădiri, teren şi mijloace de transport sunt în sumă de 2.526.000 de lei, ceea ce reprezintă 58,76% faţă de creanţa totală în sumă de 4.298.000 de lei, având o nerealizare de 1.772.000 de lei în sumă absolută. Pe surse, nerealizarea se prezintă astfel – impozit pe clădiri, total – 999.000 de lei, impozit pe teren, total, 378.000 de lei, impozit pe mijloacele de transport 395.000 de lei.

Cei mai mulţi bani, daţi pe salarii

Cheltuielile totale pe 2009, aprobate la începutul anului, au fost de 49.799.000 de lei, dar până la sfârşitul anului, în urma rectificărilor de buget, s-a ajuns la suma de 51.528.000 lei. Plăţile totale făcute anul trecut de la bugetul local au fost de 47.050.000 de lei, din care 33.925.000 de lei au fost cheltuieli de personal, 6.721.000 de lei au fost daţi pe bunuri şi servicii, 4000 de lei au fost dobânzi, 1.061.000 de lei – transferuri între unităţi ale administraţiei publice, 897.000 de lei s-au cheltuit cu asistenţa socială, 4.364.000 au fost cheltuieli de capital, 108.000 de lei, alte cheltuieli.
Autorităţile executive au cheltuit 3.162.285.000 de lei, ceea ce înseamnă 80,88% din suma stabilită. Cheltuielile de personal au fost făcute în proporţie de 81,99%, iar cele cu bunuri şi servicii – 85,28%.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

RSS
Follow by Email