Cum a pierdut primarul ocazia să cureţe Primăria de incompetenţi

„Odată cu punerea în aplicare a Ordonanţei referitoare la reducerea de personal în administraţiile publice locale avem ocazia să curăţăm Primăria de incompetenţi”, spunea dl. primar Nicolae Diaconu la o conferinţă de presă, recunoscând astfel că sunt şi asemenea funcţionari în instituţie. Până la urmă edilul a ratat ocazia, iar „incompetenţii” la care se gândea au rămas bine merci pe scaunele lor călduţe.

Ca să nu cumva să plece din Primărie cineva, autorităţile locale au făcut pe dracu-n patru ca să reducă în alt fel numărul angajaţilor. După cum aţi aflat din numerele anterioare ale ziarului nostru, a încercat dl. primar să paseze la Aquaterm o parte din angajaţii Serviciului Public de Gospodărire, dar când secretarul Primăriei, dl.Radu Chirca, a spus răspicat că activitatea va fi scoasă la licitaţie, s-a renunţat la idee. Apoi, a introdus pe ordinea de zi a vreo trei sau patru şedinţe de Consiliu Local un proiect de hotărâre prin care propunea înfiinţarea unei societăţi comerciale care să se ocupe de orice, numai să preia angajaţi de la Serviciul Public, degrevând astfel organigrama umflată de la Primărie. Nu a avut succes iniţial, dar pe urmă, după ce i-a convins, cine ştie cum, poate oferindu-le o „promisiune” celor mai înverşunaţi adversari ai ideii, mă refer aici mai ales la dl. Ion Şerban, proiectul a trecut brusc prin Consiliu precum gâsca prin apă, şi nicio modificare din cele clamate de peremişti nu şi-a găsit loc în prevederile sale. Avem, de-acum, o firmă nou nouţă, care ne va curăţa străzile cu aceleaşi mături de nuiele mânuite de aceleaşi personaje triste.
Directorul noii societăţi, dl. Gabriel Nastea, declara că are planuri mari – vrea să dea salarii peste cele pe care subordonaţii domniei sale le primeau la Serviciul Public, vrea utilaje noi, performante, şi un sediu pe măsura unei societăţi comerciale abia înfiinţată. Păi de unde, întreb eu. Pe banii cui?! Pe banii noştri, fireşte. Distinsul director va prezenta probabil lunar facturile la Primărie pentru munca depusă de firmă, şi va aştepta să încaseze banii. „Facturile vor fi mai mici decât s-a plătit la Serviciul de Gospodărire”, a spus dl. primar, „mai ales că se poate negocia preţul”, după cum puteţi citi în materialul din pagina 5. Vin din nou şi întreb – păi dacă se putea mai ieftin, de ce, domnule primar, nu aţi făcut asta până acum?! De ce nu aţi propus un buget mai mic pentru salubritate, pe vremea când aceasta era la dl. Ioan Ghiţă, la Serviciul Public?! De altfel, întrebarea nu e retorică, pentru că a fost adresată dlui. Diaconu, numai că răspunsul a fost ceva de genul – „până acum nu m-am implicat prea mult în serviciile publice…”.

Puţin probabil ca salubritatea să coste mai puţin acum, când e făcută de o firmă care e plătitoare de TVA, de impozite, de impozite pe salarii şi de multe alte dări care sufocă, în general, societăţile. Atunci, cum se va face reducerea?! Eu cred că nu se va face şi mai cred că în foarte scurt timp o să ne convingem de asta uitându-ne la străzile oraşului şi în buzunarele noastre. Dl. primar a pierdut ocazia să scape de „incompetenţii” din Primărie cu un preţ mare, cel al costurilor mai mari ale curăţeniei oraşului. Dar, preţul acesta îl plătim doar noi, cetăţenii.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

RSS
Follow by Email