Compartimentul disciplina în construcţii din Primăria Curtea de Argeş are multe atribuţii, dar puţini angajaţi, afirmă primarul Nicolae Diaconu. Indiferent de numărul acestora, obligaţiile pe care le au sunt foarte importante pentru felul în care arată municipiul.
Iată care sunt principalele atribuţii ale acestui compartiment – verifică lucrările de construire, reconstruire, modificare, extindere și reparare a clădirilor de orice fel, inclusiv a împrejmuirilor; verifică lucrările executate fără autorizație de construire sau realizate cu încalcarea prevederilor acesteia; verifică lucrările cu caracter provizoriu:chioșcuri, tonete, cabine, spații de afișaj, firme și reclame; verifică construcțiile și amenajările provizorii de șantier necesare lucrărilor de bază, dacă nu au fost autorizate odată cu acestea; rezolvă sesizările cetăţenilor referitore la probleme de autorizări şi disciplină în construcţii; asigură respectarea disciplinei în construcţii; întocmeşte, când este cazul, procesele verbale de contravenţie, conform legii; ţine evidenţa actelor pe care le instrumentează: certificate de urbanism, autorizaţii de construire desfiinţare, procese verbale la terminarea lucrărilor şi proceselor verbale de constatare a contravenţiilor; asigură arhivarea actelor pe care le instrumentează.