Contractul „Revizuire/Actualizare Studiu de Fezabilitate pentru Autostrada Sibiu – Piteşti” a fost atribuit prin procedura de licitaţie publică deschisă Asocierii Spea Ingegneria Europea SA Milano Italia Sucursala Bucureşti Tecnic Consulting Engineering România SRL, (Lider de Asociere Spea Ingegneria Europea SA Milano Italia Sucursala Bucureşti), potrivit unui comunicat al Companiei Naţionale de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR).
Finanțarea proiectului este asigurată din Fonduri de Coeziune (FC 85%) și Bugetul de Stat (GOR 15%). Contractul are o durată de implementare de 17 luni.
Având în vedere importanţa acestui proiect, autostrada Sibiu – Piteşti, la nivelul companiei s-a înfiinţat încă de anul trecut colectivul de lucru – Unitatea de Implementare pentru Revizuirea/ Actualizarea Studiului de Fezabilitate pentru „Autostrada Sibiu – Pitești”. Această Unitate în cadrul căreia au fost desemnați 18 angajați ai CNAIR de diferite specializări, va urmări procesul de realizare a SF-ului și, în mod special, realizarea studiilor de specialitate la nivel de detalii, astfel încât să fie respectate standardele de calitate impuse de U.E, precizează comunicatul citat.
Pentru realizarea Studiului de Fezabilitate în parametrii de maximă eficienţă, în luna decembrie 2016 compania a decis suspendarea contractului pentru o perioadă de 3 luni întrucât în sezonul de iarnă nu se pot realiza investigaţii de teren, în special studii geotehnice.
Care este traseul avizat
Potrivit CNAIR, traseul întreg al Autostrăzii Sibiu – Pitești, în lungime de aproximativ 123 km, este:
Secțiunea 1, Sibiu – Boița, de la km 0 la km 15+000, asigură legătura între DN 7 (Defileul Văii Oltului) prin continuarea autostrăzii existente;
Secțiunea 2, Boița – Racoviță de la km 15+000 la km 43+000, leagă localitatea Boița cu localitatea Racoviță;
Secțiunea 3, Racoviță-Văleni de la km 43+000 la km 72+000, asigura continuitatea autostrazii prin Valea Baiasului făcând conexiunea dintre Defileul Oltului și Defileul Văii Topologului;
Secțiunea 4, Văleni – Curtea de Argeș, de la km 72+000 la km 90+000 traversează Valea Topologului, face conexiunea cu localitatea Curtea de Argeș;
Secțiunea 5, Curtea de Argeș – Pitești, de la km 90+000 to km 123+037, leagă localitatea Curtea de Argeș cu orașul Pitești și autostrada existentă prin valea Argeșului;
Secțiunea 6, această secțiune constă în reabilitarea a 14 km de Drum Național, respectiv DN 73C fiind drum de legătură între Nodul Rutier Tigveni și Râmnicu Vâlcea, precum și construcția a 2,5 km de drum nou.
Primarul Panţurescu – „Lucrările pentru tronsonul Piteşti – Curtea de Argeş ar putea începe în februarie 2018”
Ministrul Transporturilor, Răzvan Cuc, a declarat că doreşte accelerarea proiectului autostrăzii Sibiu-Piteşti, astfel încât în 2017 ar putea fi demarate procedurile de achiziţie publică pentru proiectare şi execuţie. „Pentru capete, adică secţiunea 1 Sibiu – Boiţa, respectiv secţiunea 5 Piteşti – Curtea de Argeş, documentaţiile tehnice aferente au fost predate către beneficiari şi în acest moment sunt în analiză. În acest context, vom încerca o abordare de accelerare a proiectului, ţinând cont de importanţa majoră a acestuia, respectiv vom încerca în anul 2017 să demarăm procedurile de achiziţie publică pentru proiectare şi execuţie (pentru capete – n. r.)”, a spus ministrul.
Primarul municipiului Curtea de Argeş, Constantin Panţurescu, a participat la o întâlnire cu ministrul Transporturilor şi este oprimist. „Am fost la Ministerul Transporturilor şi s-a discutat despre zona noastră. Autostrada e o certitudine. Spre toamnă se intră în licitaţia de proiectare şi execuţie, iar lucrările ar putea începe în februarie, anul viitor”, a spus primarul Panţurescu