Consultanţa pentru concesionarea serviciului de transport public local costă 50.000 de lei

Consiliul Local Curtea de Argeş a înfiinţat serviciul de transport public local de calatori, apoi a decis sa-l concesioneze pentru o redevenţă anuală de aproximativ 4500 euro/an timp de 8 ani, adică 36 000 euro. Consilierii USR PLUS au avut obiecţii şi au spus că ar fi trebuit ca transportul local să rămână o afacere locală prin înfiinţarea unui serviciu public sau a unei societăţi comerciale care să se ocupe de această adevărată avere de 9 milioane de euro, care include autobuze electrice, autobază, staţii de încărcare, etc.

În sprijinul propunerii de a concesiona serviciul, Primăria a făcut şi un studiu de oportunitate pe care, de asemenea, consilierii USR PLUS îl contestă, şi acuză că e plin de erori.

Autobuzele electrice ar consuma mai mulţi bani decât cele clasice

“Erorile de calcul se văd atunci când studiul începe să folosească cifre și ajunge să spună că autobuzele clasice pe benzină/motorină ar consuma mai puțin – 605 000 lei/an față de cele electrice – 949 550 lei/an”, spune Bogdan Marina, liderul USR Curtea de Argeș, consilier local.

Administrația locală merge însă mai departe cu proiectul și a achiziționat „Servicii de consultanță în domeniul achizițiilor cu scopul realizării procesului de concesionare a serviciului de transport public local de călători din municipiul Curtea de Arges”, pentru suma de 50.420,00 lei.

Serviciile vor consta „în consultanță acordată Comisiei de coordonare și supervizare din cadrul autorității contractante (…) incluzând și etapa aprobării de către Consiliul Local a Studiului de fundamentare a deciziei de concesionare, a documentației de atribuire, a strategiei de contractare și a modelului de contract de concesiune, precum și consultanță acordată comisiei de evaluare din cadrul autorității contractante în organizarea și derularea procedurii de concesiune până la atribuirea contractului de concesiune a serviciului de transport public local de călători”.

Contractul a fost încredințat SC 3P Consulting & Projects SEL, o mai veche cunoştinţă a administraţiei publice locale. „Echipa 3P Consulting & Projects Srl, prin intermediul experților săi cu o bogată experiență în domeniul achizițiilor publice, oferă servicii profesionale de consultanță pentru atribuirea tuturor contractelor de achizitie publică, inclusiv pentru cele finanțate din fonduri nerambursabile. (…) Pentru asigurarea serviciilor, echipa 3P Consulting & Projects SRL va pune la dispoziţia beneficiarului cel puțin un expert în domeniul achizițiilor publice, cu experiență de minim 10 ani vechime. Pentru serviciile prestate, 3P Consulting & Projects SRL are încheiată asigurare de răspundere profesionala”, potrivit anunțului de pe sistemul electronic de achiziții publice.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

RSS
Follow by Email