Potrivit Regulamentului de Organizare și Funcționare a piețelor și târgurilor din municipiu, comercianții au mai multe obligații – să folosească numai cântare verificate din punct de vedere metrologic; să afişeze la loc vizibil denumirea persoanei juridice, persoanei fizice autorizate sau asociației familiale; să mențină permanent curățenia la locul de vânzare și in jurul acestuia și să transporte gunoiul la locurile special amenajate în cadrul pieței, ori de câte ori este cazul; să nu expună mărfurile în afara locului de vânzare alocat; să nu ofere spre vânzare mărfurile din mers; să nu ofere spre vânzare produsele înainte de deschiderea pieței si după închiderea acesteia.
Subînchirierea tarabelor ori a spațiilor comerciale nu poate fi făcută, precizează Regulamentul. Astfel, comercianții au obligația „să nu cedeze folosința structurilor de vânzare (mese, tarabe, standuri de vânzare, suprafețe de platou, spații comerciale) deținute prin contract de închiriere cu administrația pieței, prin orice formă de contracte cu terți, precum și a locurilor de vânzare atribuite producătorilor agricoli sau comercianților de produse de uz gospodăresc”.
De asemenea, alte obligații sunt – să nu comercializeze în piețe substanțe toxice, inflamabile, explozibile sau alte produse care dăunează calității mărfurilor expuse la vânzare; să nu comercializeze și să nu consume în incinta pieței băuturi alcoolice. Una dintre cele mai importante prevederi este cea conform căreia vânzătorii trebuie „să nu se opună liberei concurențe și să impună preț de vânzare pe piață”.