Şcoala generală „Armand Călinescu” (3)


Dragă Neghiniţă,

Mă bucur tare mult că pot să spun gândurile mele cuiva. Sunt şi eu un copil, în lumea aceasta şi mi-ar plăcea şi mie să mă joc. Dar nu prea am când. Dimineaţa mă duc la şcoală, după prânz fac temele. Dacă socotesc, uneori muncesc mai mult de opt ore pe zi adică mai mult decât un slujbaş. Ţi se pare corect? Orarul de la şcoală este atât de complicat încât uneori nici nu m-aş mai duce. Nouă, copiilor ne place foarte mult ora de educaţie fizică dar doamna spune să facem matematică sau română. Noi ce facem? Ne spunem că n-avem încotro. La unele materii învăţăm lucruri care nu prea au legătură cu viaţa şi se întâmplă să memorăm aşa, fără rost. Energie pierdută. Aş vrea şi eu să facem mai multe lucruri practice, care să reiasă din viaţa pe care o trăim. Până şi la religie unde, eu ştiu că omul crede dacă vrea, ne obligă să memorăm şi să scriem teme interminabile şi cu cuvinte grele.
Sunt foarte necăjit. Uneori îmi rămâne puţin timp liber.
Ştefan-Toni Badea, clasa a II-a
Institutor Mustaţă Gheorghiţa

Dragă Toni,

Dacă te plictiseşti la ore eu îţi dau câteva sugestii pentru a te distra atât tu cât şi cei din clasă.
-Desenează orarul cu sentimente!
Iată cum se face: pentru fiecare zi din orar, în dreptul fiecărei ore de curs, desenaţi o faţă care să exprime ce simţiţi pentru acel obiect de studiu. Exemplu: 🙂 fericit; 😐 indiferent; 🙁 nemulţumit. La fiecare zi feţele se pot totaliza. Dacă fiecare copil din clasă va face aşa ceva şi dacă învăţătorul le va vedea, sunt sigur că-şi va schimba stilul de lucru.
Tu spui că jucăriile sunt scumpe. Dar există câteva soluţii ieftine. Ne putem juca îndoind din hârtie diferite figurine: bărcuţă, broscuţă, avion, solniţă. Din carton putem folosi figurile Tangram. Acest joc a fost descoperit în China antică şi are şapte figuri geometrice din care, prin combinaţii se pot obţine 159 de alte figuri. Condiţia este să folosim numai cele şapte figuri plus imaginaţie şi răbdare.
O altă soluţie ar fi să ne jucăm cu materiale din natură: ghinde, frunze, castane, nuci, beţişoare, fir de porumb şi altele.
Ce lucruri minunate putem confecţiona la orele de educaţie plastică şi abilităţi manuale!
Alexandru Ion-Andrei, clasa a II-a
Profesor Mustaţă Gheorghiţa

Atitudinea elevului faţă de învăţătură

n Manifestă dorinţă de a învăţa
n Participă la discuţii în clasă
n Împărtăşeşte cunoştinţe şi informaţii cu colegii
n Participă activ la activităţile clasei
n Exprimă cu succes propriile idei
n Preferă să citească singur cărţi
n Citeşte şi scrie cu plăcere
n E atent la ce spun ceilalţi
n Îi place să-şi imagineze că scrie cărţi
n Foloseşte activităţi manuale pentru explorare şi descoperire
n Rezolvă problemele în mod creativ
n Duce la îndeplinire sarcinile primite
n Face alegeri corecte la activităţi dirijate
n Dovedeşte spirit de colaborare la activităţile în grupuri mici
n Colaborează cu colegii
n E atent la nevoile celorlalţi
n Ajută la ordine şi curăţenie în clasă
n Acceptă critici constructive
n Vede în greşeli o experienţă pozitivă pe calea învăţăturii
n Manifestă curiozitate faţă de lucruri necunoscute
n E motivat în ceea ce face
Prof: Mustaţă Gheorghiţa

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

RSS
Follow by Email