Anul 2021 a fost unul de care nu ne amintim deloc cu plăcere, pandemia de Covid fiind cea din cauza căreia viaţa noastră a fost altfel, cu izolare, carantină, afaceri închise sau care au funcţionat în sistem de avarie, cu locuri de muncă dispărute, fără întâlniri cu rude ori prieteni, cu multă boală şi multă moarte. Chiar dacă la începutul anului vaccinarea a devenit posibilă pentru cei care au dorit asta, pe parcursul anului locuitorii zonei Curtea de Argeş şi-au pierdut interesul, iar coronavirusul a făcut ravagii şi la noi.
Totuşi, lucruri s-au întâmplat în 2021, au avut loc evenimente, s-au făcut investiţii, lucrări, oraşul a fost răscolit, şi proiecte noi au fost începute. Vă invităm să citiţi în rândurile de mai jos o retrospectivă a anului trecut, aşa cum a fost el la Curtea de Argeş. Încheiem astăzi retrospectiva noastră cu lunile octombrie, noiembrie, decembrie.
OCTOMBRIE – A fost montat primul parcometru în oraş
În octombrie 2021 a fost montat primul dintre cele nouă parcometre care vor „împodobi” centrul municipiului Curtea de Argeş. Aparatul a fost montat pe spaţiul verde din faţa Muzeului Municipal, în faţa unei statui, s-a făcut o probă de funcţionare, apoi a fost învelit în folie. Nu se ştie cât costă ora de parcare, cum taxează, pentru ce perioadă, probabil acesta lucruri urmând să fie stabilite după ce toate parcometrele vor fi date în folosinţă. De când a apărut echipamentul, lucrătorul care încasa bani pentru parcare în faţa Bisericii Domneşti a cam dispărut din peisaj. Oricum, după cum ne spunea fostul manager al Muzeului,viceprimarul suspendat Ştefan Dumitrache, cam 1000 de lei pe lună era venitul din această parcare.
Parcometrele vor fi montate în cadrul proiectului „Dezvoltarea unui sistem de transport modern, accesibil şi durabil în Municipiul Curtea de Argeş”, care vizează „creșterea mobilității urbane în municipiul Curtea de Argeș prin dezvoltarea unui sistem de transport modern integrat, accesibil și durabil, care să contribuie la reducerea emisiilor de carbon”.
Licitaţia pentru „Delegarea gestiunii serviciului de transport public local” a fost anulată
Delegarea gestiunii serviciului de transport public local de persoane prin curse regulate efectuate cu autobuze în municipiul Curtea de Argeş” pare o treabă grea, şi nimeni nu este interesat, cel puţin nu acum, să preia acest serviciu. Licitaţia anunţată de Primărie a avut loc într-o zi de luni din octombrie anul trecut, iar pe sistemul electronic de achiziţii publice, SICAP, a apărut marţi ca fiind anulată. Motivul anulării este acela că nimeni nu a depus ofertă, spun specialiştii din Primărie. Licitaţia o să fie repusă în SICAP până când vor fi societăţi interesate care să vină cu oferte, au mai spus reprezentanţi ai Primăriei. Proiectul modernizării transportului local este unul măreţ, numai că a cam început cu stângul, atâta vreme cât nimeni nu pare interesat să preia o afecare „la cheie”, adică mijloace de transport electrice, noi nouţe, o autogară modernă plus alte lucruri la fel de noi şi de interesante. Şi asta nu e totul – conform caietului de sarcini al licitaţiei şi al altor documente, transportatorul poate cere subvenţianarea tarifului de la Consiliul Local dacă preţul biletului e mai mic decât costurile. Deci, numai de bine. Şi totuşi, deocamdată nimeni nu a fost interesat.
NOIEMBRIE – Juristul Radu Chirca a ieşit la pensie. Noul secretar general al Primăriei este Janina Zarioiu.
Din noiembrie 2021 juristul Radu Chirca este pensionar, iar în locul său primarul Panţurescu i-a delegat atribuţiile de secretar general al Primăriei Janinei Zarioiu, cea care a susţinut ulterior şi un concurs pentru post şi l-a câştigat. Radu Chirca, jurist apreciat şi om respectat în comunitate, a terminat Facultatea de Drept din Bucureşti şi absolvit un master în Management public la A.S.E. Bucuresti. Din 1993 şi până în 2021 a fost secretar la Primărie. A lucrat cu toţi primarii de după Revoluţie.
Janina Zarioiu lucrează la Primărie de 21 de ani, potrivit şefului Resurselor Umane din instituţie, Dorin Savu. Înainte de a primi atribuţii de secretar general ea a fost şeful Serviciului Juridic Contencios şi Agricol, înfiinţat în aprilie 2018.
Ştefan Dumitrache, din nou viceprimar cu drepturi depline
Ştefan Dumitrache a fost ales la finalul lui 2020 viceprimar al municipiului Curtea de Argeş de către colegii săi din Consiliul Local. În martie 2021 hotărârea Consiliului Local a fost atacată în contencios administrativ de Prefectură. Au fost depuse întâmpinări, Primăria Curtea de Argeş a căştigat iar Prefectura a făcut recurs. În noiembrie procesul s-a închis, Ştefan Dumitrache revenind la Primărie în funcţia de viceprimar cu drepturi depline.
DECEMBRIE – Ionel Păunescu a început munca de director al Serviciului Pieţe
De pe 3 decembrie 2021 Ionel Păunescu este şef al Serviciului Public Pieţe, Târguri şi Oboare (SPPTO) din Curtea de Argeş. Păunescu are un salariu brut de 6479 lei, plus 347 de lei pe lună, indemnizaţie de hrană.
Ionel Păunescu, al cărui mandat de ales local s-a încheiat, a fost consiler local şi în perioada 2016 – 2020, atunci fiind ales pe listele PAM, Partidul pentru Argeş şi Muscel pe listele căruia a candidat şi fostul primar Nicolae Diaconu. Contractul de muncă al şefului SPPTO este pe perioadă nedeterminată, am aflat de la Biroul de Resurse Umane din Primărie, astfel încât Păunescu poate ieşi liniştit la pensie de acolo.
Electroargeş a anunţat că nu va mai lucra pentru Karcher
Contractul dintre Electroargeş şi Karcher nu va mai fi prelungit şi va înceta pe 30 iunie anul acesta. Compania din Curtea de Argeş spune însă că „notificările nu respectă prevederile contractuale și nici cerințele legale” şi „va acţiona în consecinţă”, potrivit unui comunicat publicat în decembrie pe site-ul Eelctroargeş.
„Electroargeş SA aduce la cunoștința acționarilor și potențialilor investitori că a recepționat astăzi, data de 06.12.2021, Notificarea Alfred Karcher SE & Co. KG prin care se comunică încetarea Contractului de furnizare („Supply Contract”) încheiat cu Electroarges începând cu data de 30.06.2022 și Notificarea Alfred Karcher SE & Co. KG prin care se comunică încetarea Contractului de împrumut a sculelor și dispozitivelor („Tool Loan Agreement”) încheiat cu Electroarges începând cu data de 30.04.2022 și restituirea acestora până la data de 30.04.2022.
În perioada următoare Electroarges va aduce la cunoștință acționarilor și potențialilor investitori demersurile pe care le va efectua compania având în vedere că notificările Alfred Karcher SE & Co. KG nu respectă prevederile contractuale și nici cerințele legale”, se arată în comunicatul citat.