Foto Nicolae Dobra
Anul 2021 a fost unul de care nu ne amintim deloc cu plăcere, pandemia de Covid fiind cea din cauza căreia viaţa noastră a fost altfel, cu izolare, carantină, afaceri închise sau care au funcţionat în sistem de avarie, cu locuri de muncă dispărute, fără întâlniri cu rude ori prieteni, cu multă boală şi multă moarte. Chiar dacă la începutul anului vaccinarea a devenit posibilă pentru cei care au dorit asta, pe parcursul anului locuitorii zonei Curtea de Argeş şi-au pierdut interesul, iar coronavirusul a făcut ravagii şi la noi.
Totuşi, lucruri s-au întâmplat în 2021, au avut loc evenimente, s-au făcut investiţii, lucrări, oraşul a fost răscolit, şi proiecte noi au fost începute. Vă invităm să citiţi în rândurile de mai jos o retrospectivă a anului trecut, aşa cum a fost el la Curtea de Argeş. Astăzi, lunile iulie, august, septembrie.
IULIE – CNAIR a scos la licitaţie refacerea drumului Curtea de Argeş – Râmnicu Vâlcea
Compania Naţionala de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) SA a scos la licitaţie în iulie 2021 două contracte cu o valoare estimată de 7.116.891.86 lei. Potrivit licitatipublica.ro, „prin încheierea celor două contracte de servicii, vor fi îndeplinite următoarele obiective, după cum urmează: 1. Proiectarea unui traseu nou între DN 73C şi Nodul Rutier Tigveni de pe Autostrada Sibiu – Piteşti; 2. Consolidarea şi refacerea sectorului de drum naţional DN 73C între Curtea de Argeş – Tigveni; 3. Reabilitare / Modernizarea infrastructurii existente, respectiv drumul naţional DN 73C între Tigveni şi Aldeşti, inclusiv amenajarea intersecţiei dintre DN 7 şi DN 73C”.
Restaurarea Ansamblului Palatului Episcopal de la Curtea de Argeş, finalizată
Arhiepiscopia Argeşului şi Muscelului a finalizat în luna iulie proiectul „Restaurare, consolidare şi punere în valoare a Ansamblului Palatului Episcopal de la Curtea de Argeş, a clădirilor anexă, a bisericii din lemn „Intrarea în biserică a Maicii Domnului”, a zidului de incintă a reţelelor exterioare şi construire punct de informare”, în valoare de cinci milioane de euro din fonduri europene şi contribuţia Arhiepiscopiei. Arhimandritul Caliopie Ichim spunea că totul e gata. „Lucrările sunt gata, urmează procesele verbale de recepţie”, ne declara acesta anul trecut.
AUGUST- Barajul de acumulare de la Șuici, expropriat pentru autostradă
Peste 200 de hectare de teren urmează să fie expropriate pentru construirea autostrăzii Sibiu – Pitești – Secțiunea 3 Cornetu – Tigveni. Pentru acest proiect rutier va fi expropriat și barajul de acumulare de la Șuici, din județul Argeș, o construcție industrial – edilitară de peste 4.500 mp, ce aparține companiei Hidroelectrica SA. Imobilele ce vor fi expropriate se află pe raza localităţilor Cepari, Sălătru, Șiuci și Tigveni din județul Argeș precum și pe raza localităților Perișani și Racovița din județul Vâlcea.
12 din 13 angajaţi ai Primăriei Pietroşani au fost la mare pe banii cetăţenilor
Primăria Pietroşani a cumpărat în august mai multe cursuri de formare profesională pentru proprii angajaţi, aproape toţi, adică 12 din 13. Cursurile s-au ţinut între 2 şi 8 august la Mamaia, la Complex Mediteranean, de 3 stele, acolo unde s-au distrat şi colegii lor de la Primărie Băiculeşti.
Conform SICAP, „costul cursului este de 950 lei, cost ce include participarea la sesiunea de training pentru o persoană, mapă, suport de curs”. De asemenea, „4.076,19 + TVA 5% = 4.280 Ron taxa servicii conexe evenimentului (cazare şi organizare) se vor achizitiona din Expert Diplomatic Tour SRL”. 14250 de lei au costat cursurile, iar 51.360 lei cazarea şi masa, în total cetăţenii din Pietroşani plătind 65.610 lei pentru toată distracţia.
Mii de argeşeni au participat la Zilele Municipiului
În august anul trecut, după o pauză de un an, Zilele Municipiului Curtea de Argeş au fost aşteptate de argeşeni, iar acest lucru s-a văzut din numărul mare al celor care au participat la manifestările organizate pe platforma din faţa sălii de sport, locul de desfăşurare a sărbătorii.
Au fost concerte pentru toate vârstele, de la cei mici la cei mari, şi pentru toate gusturile, de la Irina Rimes şi Compact la taraf şi spectacole de muzică populară.
Tiribombe, tobogane, maşinuţe, trenuleţe, în toate s-au dat copiii, iar părinţii lor au găsit în acelaşi loc mici şi bere, friptură şi cârnaţi. S-au vândut de toate în târg – sandale, haine, tuciuri, baloane, portofele şi genţi, turtă dulce şi vată de zahăr.
Oraşul a fost ca de obicei la jumătatea lunii august sufocat de maşini şi de oameni. Străzile au fost pline, ambuteiajele maxime, pe trotuarele pe care se lucrează abia s-au putut mişca. La Mănăstire, unde duminică s-a sărbătorit şi hramul sfântului lăcaş, credincioşii veniţi din toată ţara s-au înghesuit să asculte slujba şi să treacă pe la moaştele Sfântuliţei.
SEPTEMBRIE – Delegarea gestiunii serviciului de transport public local a fost scoasă la licitaţie
Municipiul Curtea de Argeş a anunţat în septembrie pe sistemul electronic de achiziţii publice, SICAP, şi în Jurnalul Oficial UE, licitaţia pentru „Delegarea gestiunii serviciului de transport public local de persoane prin curse regulate efectuate cu autobuze”. Licitaţia a avut loc pe 4 octombrie 2021, valoarea estimată a contractului este de 15.336.014 lei, iar durata contractului este de opt ani (96 de luni), numai că la licitaţie nu s-a prezentat nimeni. „Operatorul va presta serviciul public de transport local de persoane efectuat cu autobuze, conform graficului de transport indicat în documentația de atribuire, pe traseele: a) traseul nr. 1, „DR. OETKER – PECO VALEA SASULUI” în lungime de 8,4 km; b) traseul nr. 2, „ELECTRO – MARINA – PECO VALEA SASULUI” în lungime de 8,5 km; c) traseul nr. 3, „ELECTRO –METALURGIE – ȘIPOT” în lungime de 9,7 km; d) traseul nr. 4, „ELECTRO- CUZA VODĂ – NOAPTEȘ POD” în lungime de 9,8 km”, potrivit SICAP.
Transfăgărăşanul a împlinit 47 de ani
Pe 20 septembrie 2021 s-au împlinit 47 de ani de la inaugurarea Transfăgărăşanului, unul dintre cele mai spectaculoase drumuri construite vreodată.
Construcţia a început în 1970 şi care a fost dată în folosinţă în septembrie 1974, fiind inaugurat de Nicolae Ceauşescu. Panglica de asfalt şerpuieşte printre munţi, urcă şi coboară oferindu-le pasagerilor sau celor care se încumetă să meargă cu bicicleta senzaţii de neuitat. Altitudinea maximă de pe traseu este de 2042 metri, în Căldarea glaciară Bâlea.
Drumul naţional Transfăgărăşan cuprinde cel mai lung tunel rutier din România (887 m) şi este situat la cea mai mare altitudine din ţară, de 2.045 m. Proiectul a fost construit în patru ani, în intervalul 1970-1974. Construcţia drumului a fost deseori criticată pentru metodele de lucru, care au provocat oficial 40 de morţi, dar neoficial câteva sute, conform persoanelor care susţin că au participat la proiect.