În 2009, la Curtea de Argeş s-au cheltuit 200 de milioane de lei vechi pentru şcolirea unor funcţionari publici, după cum aţi aflat din numerele anterioare ale ziarului nostru. La vremea respectivă a ieşit un adevărat scandal legat de acest subiect, banii părând a fi cheltuiţi fără nici un folos şi într-un an de criză profundă, aşa cum a fost anul trecut.
11 angajaţi ai Primăriei au cheltuit 19.968 lei, fără servicii hoteliere, pentru „Programe de formare organizate şi desfăşurate de către furnizorii de formare profesională la sediul furnizorului sau în alte locaţii, organizate în următoarele domenii – management public, buget – finanţe, contabilitate publică, evidenţa informatizată a persoanei”, conform contului de execuţie bugetară pe 2009. De asemenea, conform aceleiaşi surse, banii au fost cheltuiţi şi pentru „Programe de formare organizate şi desfăşurate în cadrul implementării de proiecte cu finanţare externă organizate pentru perfecţionarea cunoştinţelor profesionale şi dezvoltarea abilităţilor/modalităţilor de abordare a serviciilor publice în contextul dezvoltării locale prin continuarea finanţării cursului de master în managementul proiectelor cu finanţare europeană”. Alţi bani s-au dat pentru alte forme de pregătire profesională, tot pentru continuarea masterului, în specializările privind „situaţiile financiar contabile şi auditarea acestora”.
Ce zice regulamentul
În condiţiile în care bugetarii primesc mai puţin cu un sfert din salariu, iar creşterea TVA îi va afecta încă odată, faptul că instituţia la care lucrează le plăteşte şcoala nu este un lucru rău. Dar asta se întâmpla anul trecut, când salariile erau întregi, iar munca, aşa cum se ştie. În plus, în Regulamentul de perfecţionare al funcţionarilor, la articolul 17 scrie clar – „Nu constituie forme de perfecţionare profesională şi nu sunt finanţate din bugetul local studiile universitare sau studiile de doctorat”. Dar cele de master?! Sunt plătite? Primăria zice că nu e nicio problemă, dar poate fi interpretat.
Iată unde au ajuns banii noştri, cei pe care i-am dat ca să îşi dea unii funcţionari masterul în managementul proiectelor cu finanţare europeană. De ce să nu dăm banii?! Că doar nu există niciun proiect făcut de „specialiştii” din instituţie care să fi obţinut bani europeni. Iată unde au ajuns banii noştri – Universitatea „Titu Maiorescu”, Facultatea de ştiinţe Economice, Universitatea din Piteşti, Facultatea de Ştiinţe Economice, SC Actual Trading SRL, Institutul Naţional de Administraţia Bucureşti, Institutul Naţional de Administraţie, Centrul Regional de Formare Continuă Timişoare, SC Module Quality Consulting SRL.