Ce trebuie să facă noua firmă de salubritate

Despre noua firmă de salubritate a Consiliului Local ziarul nostru a mai scris. Edilii au decis să externalizeze curăţenia oraşului ca să salveze câteva posturi din Primărie. Le-a ieşit, iar de salubritate se va ocupa acum o societate care are sediul la fostele padocuri pentru câini şi care are în dotare câteva mături de nuiele, un vechi ARO şi două tractoare care au 40 de ani vechime fiecare. Şi totuşi, ni se promite că va fi mai curat în oraş şi că vom plăti chiar mai puţin pentru asta. Vă prezentăm mai jos obligaţiile pe care Serviciul Comunitar de Salubrizare Stradală le are, conform caietului de sarcini întocmit la Primărie.

1. Măturatul şi spălatul căilor publice cu mături cu coadă lungă
„Activitatea de măturare şi spălare a căilor publice se realizează în scopul aducerii acestora în stare de curăţenie”, scrie negru pe alb în caietul de sarcini, formularea demonstrând genialitatea autorului. „Starea de curăţenie” va fi adusă pe străzi prin mai multe „operaţii”, cum ar fi „măturatul carosabilului, trotuarelor şi locurilor de parcare precum şi a suprafeţelor anexe ale spaţiilor de circulaţie; spălatul carosabilului şi al trotuarelor; stropitul carosabilului; colectarea deşeurilor stradale; transportul deşeurilor stradale; cântărirea deşeurilor stradale; descărcarea deşeurilor stradale în depozite de deşeuri autorizate; dezinfectarea autovehiculelor utilizate la transportul deşeurilor”.
Dacă nu aţi ştiut, aflaţi că „măturatul manual se efectuează pe o lăţime de 2,2 metri de lângă bordură către axul străzilor, pe toată suprafaţa carosabilului şi a trotuarelor, locurilor de parcare şi a pasajelor”.  Acelaşi document vorbeşte şi despre „măturatul manual” care constă în „măturatul propriu-zis a carosabilului şi a trotuarelor cu mături de nuiele sau plastic cu coadă lungă (sic!); urma măturii să fie uniformă şi să nu ridice praf”.
Salubritatea are în dotare un utilaj de măturat trotuarele pe care municipalitatea a cheltuit aproape două miliarde de lei, dar noua firmă îşi face calcule să ne umple în continuare de praf cu „măturile cu coadă lungă”. Totuşi, ni se face o concesie – „Operatorul va lua măsuri pentru eliminarea măturatului manual, astfel încât la expirarea contractului de delegare ( adică peste 10 ani – n.n.) suprafaţa măturată manual să nu depăşească un procent de 20% din totalul suprafeţei”. Deci mai avem de suportat praful de pe străzi 10 ani! Cam mult…

2. Curăţatul şi transportul zăpezii de pe căile publice
S-a tot vorbit despre cantitatea imensă de nisip pe care Serviciul Public de Gospodărire zice că o pune pe străzi iarna, de zici că ninge din septembrie până în mai în fiecare an. Acum directorul Serviciului Public a pierdut şansa licitaţiilor pentru material antiderapant, deszăpezirea trecând la noua firmă. Şi aici societatea are planuri mari. „Curăţatul manual al zăpezii constă în strângerea zăpezii în grămezi, la distanţe de 10 – 15 metri poziţionate astfel încât să nu stânjenească circulaţia pietonală. Încărcatul şi transportul zăpezii se face cu vehicule adecvate până la asigurarea condiţiilor optime circulaţiei pietonale”, scrie în caietul de sarcini pentru delegarea gestiunii Serviciului Comunitar de Salubrizare Stradală a municipiului Curtea de Argeş.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

RSS
Follow by Email