În primele şase luni ale acestui an, Comisariatul Judeţean pentru Protecţia Consumatorului a organizat peste 1.000 de controale. Acţiunile inspectorilor OPC au scos la iveală fel de fel de probleme, de la alimente cu termenul de valabilitate expirat şi până la facturarea incorectă a convorbirilor telefonice. Au fost însă şi sesizări cel puţin ciudate, care au sosit pe adresa celor de la Protecţia Consumatorului. „Scăpaţi-ne de hoţii din ţară! Aşa suna una dintre sesizări. O parte din răbufnirea acestui cetăţean o reluăm asupra noastă ca un semnal”, a spus Gheorghe Nicuţ, directorul coordonator adjunct al CJPC. Din numărul total de petiţii, cele mai multe au fost din domeniul prestărilor de servicii. „S-au înregistrat 1.070 de petiţii, dintre care 133 pe produse alimentare, 281 pe produse nealimentare şi 654 de prestării servicii”, a explicat Gheorghe Nicuţ. Cele mai multe reclamaţii au fost în următoarele domenii: nerespectarea contractelor la telefonia mobilă şi fixă, facturarea incorectă a convorbirilor telefonice, modificarea de dobânzi la contractele bancare, întreruperile de energie electrică, neefectuarea reparaţiilor la autoturismele în garanţie şi comportament incorect faţă de clienţi.