Pe 28 octombrie 2024 CFR a anunțat că încep lucrările de reabilitarea Gării Regale de la Curtea de Argeș. După organizarea de șantier, constructorii au început să lucreze la fațade și au montat schelele în interior, în sala de așteptare. Lucrările sunt laborioase și minuțioase, pentru că trebuie respectat cu strictețe proiectul și trebuie să fie folosite materiale corespunzătoare. Termenul de finalizare este de 24 de luni.
Vă reamintim că a şasea licitaţie pentru reabilitarea Gării Regale şi-a desemnat câştigătorul, asocierea S.M. GENERAL INVEST SRL, COLAD INTERCONS SRL şi VICAM CM S.R.L., în 2019, dar a fost destul de greu de găsit un diriginte de șantier, dat fiind faptul că Gara este monument istoric. Primele două societăți care fac parte din asocierea care a câștigat licitația sunt din Slatina iar a treia din Craiova.
Valoarea investiţiei este de peste 11 milioane lei, fără TVA, sursa de finanţare fiind asigurată din fonduri proprii ale CFR SA.
Principalele lucrări vizează reparaţii şi consolidare a structurii de rezistenţă; restaurare/finisaje componente artistice din lemn, piatră, ceramică, metal; înlocuire elemente degradate la şarpantă şi refacere integrală a învelitoarei din tablă; reparaţii instalaţii electrice, termice şi sanitare; reabilitare a instalaţiei de stingere incendiu (hidranţi interiori şi exteriori, lucrări de suplimentare a rezervei de apă).
Lucrările se vor realiza doar cu materiale şi tehnici specifice, compatibile cu cele originale, în baza avizelor emise de Ministerul Culturii, Gara Regală din Curtea de Argeş fiind clădire arhitecturală declarată monument istoric de importanţă naţională Gara a fost dată în folosință în 1898, odată cu linia de cale ferată Pitești-Curtea de Argeș. Gara a fost concepută de un arhitect italian – care a primit o comandă de la statul român pentru realizarea a două gări identice, iar gara „geamănă” este în orașul Comănești – lucrările fiind făcute sub coordonarea inginerului român Elie Radu.