Ce se întâmplă cu câinii fără stăpân din municipiul nostru

Problema câinilor fără stăpân din municipiul nostru este în continuare una delicată. Deşi legea privind eutanasierea maidanezilor a fost adoptată încă din toamna anului trecut, iar potrivit acesteia câinii fără stăpân care ajung în adăposturi şi care nu sunt adoptaţi sau revendicaţi în 14 zile vor fi eutanasiaţi, la Curtea de Argeş încă nu se întâmplă nimic.
Haitele de câini vagabonzi din municipiul nostru îi terorizează pe cetăţeni în fiecare zi. Şi la Curtea de Argeş, ca în orice alt oraş al ţării, câinii fără stăpân îşi fac de cap prin cartierele municipiului sau chiar pe Bulevardul Basarabilor. Cei mai expuşi pericolului sunt cei în vârstă şi copiii, care sunt lipsiţi de apărare în faţa patrupedelor înfometate.
Nicolae Diaconu: „Avem două variante pentru rezolvarea problemei”
Primarul Nicolae Diaconu spune că în această perioadă se caută soluţia potrivită pentru rezolvarea acestei probleme. Edilul spune că din cauza noilor prevederi legale trebuie realizat un alt contract pentru desfăşurarea serviciului de ecarisaj. „Legislaţia s-a schimbat destul de mult în acest domeniu. Noi avem un contract încheiat cu SC Salubritate Publică Urbană Curtea de Argeş SRL (SPUCA), dar costurile sunt foarte mari. Recent, Direcţia Sanitar Veterinară Argeş a anunţat care sunt costurile medii pentru eutanasierea maidanezilor. Astfel, pentru un singur animal ar fi necesară suma de 200 de lei, faţă de 400 de lei, cât a fost estimat în contractul cu SPUCA”, a declarat Nicolae Diaconu.
Totodată, edilul a anunţat că are în vedere două variante, pentru a rezolva problema maidanezilor. „Prima variantă ar fi încheierea unui act adiţional la actualul contract încheiat cu SPUCA. Legea ne permite acest lucru, dar în acelaşi timp nu putem să ne atingem de preţ. Pentru că licitaţia s-a desfăşurat pe SEAP, preţul trebuie să rămână acelaşi, pentru că a fost criteriul cel mai important, dar pe noi ne interesa în primul rând scăderea costurilor. A doua variantă ar fi rezilierea contractului actual şi reluarea procedurilor pentru organizarea unei licitaţii pe SEAP, la care pot participa toţi cei interesaţi de această activitate de ecarisaj. Voi convoca şi o şedinţă extraordinară de Consiliu Local, pentru a pune la punct câteva detalii referitoare la problema câinilor fără stăpân”, a explicat primarul.
Cheltuielile pentru îngrijirea câinilor în adăpost se dublează
Mai mult decât, Nicolae Diaconu, spune că, potrivit legii, o parte din adăpostul de câini de la Valea Sasului trebuie să fie rezervată patrupedelor care vor fi adoptate de către iubitorii de animale. „Ne mai confruntăm şi cu alte probleme. În primul rând adăpostul este prea mic, respectiv o capacitate de 70 de locuri, iar costurile sunt mari. Dacă aveam 150 de locuri, cheltuielile cu personalul se împărţeau la un număr mai mare de animale. Având în vedere noile reglementări, câinii care vor fi capturaţi trebuie să stea în adăpost timp de 14 zile, până în momentul în care vor fi eutanasiaţi. Deci cheltuielile cu întreţinerea se dublează. De asemenea, circa 10% din capacitate trebuie să fie rezervată câinilor care vor fi adoptaţi. Poate oamenii nu au unde să îi ţină acasă şi vor plăti o anumită sumă de bani, lunar, pentru ca aceştia să fie îngrijiţi în cadrul adăpostului”, a mai spus primarul.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

RSS
Follow by Email