Ce recomandări a făcut Direcţia Sanitar Veterinară magazinelor din Argeş

Consilierii Direcţiei Sanitar Veterinare şi pentru Siguranţa Alimentelor (DSVSA) Arges au efectuat si efectueaza in continuare controale la unităţile de tip hipermarket/supermarket  de pe raza judeţului Argeş atât în cursul zilelor lucratoare precum şi in zilele de weekend, se arată într-un comunicat de presă.

În timpul controalelor s-au făcut următoarele recomandări:

– Limitarea accesului clienților în unitate încât să se evite supraaglomerarea în spațiile de comercializare prin afișarea numărului maxim de clienți ce pot fi admiși în unitate și monitorizarea numărului acestora fie prin sistem electronic, fie prin limitarea numărului de cărucioare/coșuri cu 20% mai puțin față de numărul maxim de persoane admise ;

– Monitorizarea temperaturii clienților și impunerea purtării măștii;

– Reînnoirea marcajelor la intrarea/ieșirea din unitate și în incinta unității (inclusiv la casele de marcat) care delimitează distanțarea de minim 1,5m precum și traseele de urmat;

– Recomandăm deschiderea caselor de marcat atât cât să se evite aglomerația în zonă acestora precum și închiderea alternativă  a caselor care sunt separate doar printr-un mijloc ce nu permite distanțarea socială impusă;

– Carucioarele și coșurile pentru clienți vor fi dezinfectate după fiecare utilizare și vor fi marcate pentru a se înștiința efectuarea acțiunilor de dezinfecție;

– Atenționarea periodică a  clienților prin sistem audio-video privind măsurile care se impun pentru prevenirea răspândirii virusului Sars- Cov2 (manipularea produselor alimentare);

– Delimitarea sectoarelor de comercializare produse proaspete refrigerate neambalate evitându-se contactul direct cu consumatorii finali;

– Unitățile care au prevăzut sector gastro vor livra produsele numai sub formă ambalată pentru consum la domiciliu evitându-se consumul acestora în incintă unităților;

– Asigurarea  permanentă a dezinfectanților avizați pentru clienți la intrările/ieșirile din unitate  și la nivelul caselor de marcat;

– Achitarea pe cât posibil a contravalorii produselor cumpărate prin intermediul cardului bancar;

– Asigurarea pentru personalul propriu a echipamentului complet de protecție ( masca, mănuși, ecran de protecție etc,) , efectuarea triajului epidemiologic la fiecare intrare în schimb și asigurarea facilităților de igiena atât pentru personal cât și pentru spații și utilități;

– Dezinfectarea periodică a suprafețelor/vitrinelor frigorifice care vin în contact direct cu consumatorii finali.

 

 

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

RSS
Follow by Email