Câteva mături de nuiele, containere ruginite şi un aspirator stradal nefolosit vor curăţa oraşul

Peste câteva zile, curăţenia în municipiul nostru nu va mai fi asigurată de oamenii de la Serviciul Public de Gospodărire Comunală (SPGC). Printr-o hotărâre a Consiliului Local, primarul Nicolae Diaconu a externalizat Serviciul de Salubritate de la SPGC, transformându-l în SC Salubritatea Publică Urbană Curtea de Argeş SRL, la conducerea căruia a fost numit consilierul Gabriel Nastea. Măsura a fost luată pentru a evita concedierile din instituţiile publice, însă în acest moment, despre cum va funcţiona noua firmă de salubritate, nu se cunosc foarte multe lucruri. „Tot ce ştiu eu la acest moment, este că începând 22 septembrie muncitorii de la Salubritate nu vor fi ai SPGC-ului. Ce se va întâmpla cu aceşti oameni, după această dată, nu pot să spun cu exactitate”, spune directorul Serviciului Public, Ioan Ghiţă. Primarul Nicolae Diaconu este însă încrezător şi spune că lucrurile merg bine. „Am încheiat cu actele, caietul de sarcini este gata şi mai avem doar să aprobăm în şedinţa de Consiliu ultimele detalii”, spune edilul.

Noua firmă de curăţenie are sediul la Biobază

Conform deciziei locale menţionate, SC Salubritatea Publică Urbană Curtea de Argeş SRL, va funcţiona pe un teren din cartierul Ivancea, unde cândva exista biobaza municipiului. „Nu ştiu dacă este tocmai normal ca o societate care aparţine Consiliului Local să funcţioneze în nişte barăci, pentru că acolo atât a mai rămas. Am discutat cu domnul primar şi poate găsim o soluţie mai convenabilă”, spune Gabriel Nastea, cel care se va ocupa de SC Salubritatea Publică Urbană Curtea de Argeş SRL. La capitolul angajaţi, societatea se bazează pe 46 de salariaţi, adică oamenii care au lucrat la Salubritate. „Din punctul meu de vedere, sper să pot să le asigur salariul pe care îl aveau la SPGC, înainte de diminuarea cu 25%. De asemenea, intenţionez să cumpărăm utilaje noi, şi pentru început vreau să înlocuim măturile de nuiele cu unele din plastic. Sunt sigur că lucrurile vor merge bine iar oraşul va fi mai curat ca până acum”, încheie Gabriel Nastea.

Fără licitaţie

Săptămâna aceasta este programată şi o şedinţă de Consiliu Local, iar discuţiile vor fi legate în primul rând de modul în care îşi va desfăşura activitatea noua societate care va asigura curăţenia oraşului. „Nu va fi o licitaţie pentru că în cazul societăţilor comerciale rezultate în urma externalizării unor servicii publice se poate face un proiect de delegare a gestiunii”, explică juristul Radu Chirca, secretarul Primăriei. La capitolul dotări, noua societate se poate lăuda cu multe mături de nuiele, câteva tractoare vechi, multe containere ruginite pentru gunoi, un aspirator stradal şi un autoturism ARO.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

RSS
Follow by Email