Care sunt noile măsuri care se aplică de la 1 iulie în Argeş

Comitetul Judeţean pentru Situaţii de Urgenţă Argeş s-a întrunit în şedinţă extraordinară miercuri, 30.06.2021 și adoptat hotărârile nr. 46 și 47.
Hotărârea 46 vizează măsurile ce se vor aplica pentru o perioadă de 14 zile începând cu data de 01.07.2021. În ceea ce privește măsurile, principalele modificări sunt următoarele:
– Va fi reluată activitatea piețelor agroalimentare, inclusiv a piețelor volante, a târgurilor, bâlciurilor și a talciocurilor;
– Restaurantele și cafenelele / restaurantele și cafenelele din interiorul hotelurilor, pensiunilor sau altor unități de cazare, precum şi terasele acestora își pot desfășura activitatea la capacitatea maximă a spatiului în intervalul orar 05.00 – 02.00;
– Sălile de sport şi/sau fitness, vor funcționa la capacitatea maximă a spaţiului, cu asigurarea unei suprafeţe de minimum 7 mp pentru fiecare persoană;
– Locurile de joacă pentru copii vor funcționa, fără a depăşi 70% din capacitatea maximă a spaţiului şi în intervalul orar 5.00-24.00, cu condiția ca însoțitorii copiilor să fie vaccinați împotriva virusului SARS-CoV-2 pentru care au trecut 10 zile de la finalizarea schemei complete de vaccinare sau se află în perioada cuprinsă între a 15-a zi și a 90-a zi ulterioară confirmăriiinfectării cu virusul Sars-Cov-2 ;
– Operatorii economici licențiați în domeniul jocurilor de noroc își vor desfășura activitatea la capacitate maximă a spațiului;
– Sălile de jocuri își vor desfășura activitatea fără a depăşi 70% din capacitatea maximă a spaţiului şi în intervalul orar 5.00-02.00, dacă toate persoanele sunt vaccinate împotriva virusului SARS-CoV-2 pentru care au trecut 10 zile de la finalizarea schemei complete de vaccinare;
– Barurile, cluburile şi discotecile, vor funcționa în intervalul orar 5.00-02.00, fără a depăşi 70% din capacitatea maximă a spaţiului, dacă toate persoanele sunt vaccinate împotriva virusului SARS-CoV-2 pentru care au trecut 10 zile de la finalizarea schemei complete de vaccinare;
– Cinematografele, instituţiile de spectacole şi/sau concerte își pot desfășura activitatea cu participarea publicului până la 70% din capacitatea maximă a spaţiului şi cu purtarea măştii de protecţie. Pot fi desfășurate activități în cadrul cinematografelor, instituţiilor de spectacole şi/sau concerte, cu participarea publicului până la capacitatea maximă a spaţiului, pentru persoanele care sunt vaccinate împotriva virusului SARS-CoV-2 pentru care au trecut 10 zile de la finalizarea schemei complete de vaccinare
– Spectacolele, concertele și festivalurile publice și private sau alte evenimente culturale, pot fi organizate și desfășurate în aer liber cu participarea unui număr mai mare de 2.500 de spectatori, cu asigurarea unei suprafeţe de 1 mp pentru fiecare persoană, precum şi cu purtarea măştii de protecţie. La acestea pot participa doar persoanele care sunt vaccinate împotriva virusului SARS-CoV-2 pentru care au trecut 10 zile de la finalizarea schemei complete de vaccinare.
– În ceea ce privește desfăşurarea în aer liber a spectacolelor de tip drive-in, acestea pot fi organizate numai dacă ocupanții sunt membrii aceleiași familii sau reprezintă grupuri de până la 4 persoane iar organizarea și desfășurarea spectacolelor, concertelor, festivalurilor publice şi private sau a altor evenimente culturale se poate desfășura cu participarea unui număr de cel mult 2.500 de spectatori, cu asigurarea unei suprafeţe de 2 mp pentru fiecare persoană, precum şi cu purtarea măştii de protecţie. Participarea este permisă doar pentru persoanele care sunt vaccinate împotriva virusului SARS-CoV-2 pentru care au trecut 10 zile de la finalizarea schemei complete de vaccinare, persoanele care prezintă rezultatul negativ al unui test RT-PCR nu mai vechi de 72 de ore sau rezultatul negativ certificat al unui test antigen rapid nu mai vechi de 24 de ore, respectiv persoanele care se află în perioada cuprinsă între a 15-a zi şi a 90-a zi ulterioară confirmării infectării cu virusul SARS-CoV-2.
– La evenimentele private (nunţi, botezuri, mese festive etc.) pot participa un număr de participanţi de maximum 150 de persoane în exterior şi de maximum 100 de persoane în interior, nu sunt luate în calcul persoanele care au vârsta mai mică de 16 ani. Persoanele care sunt vaccinate împotriva virusului SARS-CoV-2 pentru care au trecut 10 zile de la finalizarea schemei complete de vaccinare, persoanele care prezintă rezultatul negativ al unui test RT-PCR nu mai vechi de 72 de ore sau rezultatul negativ certificat al unui test antigen rapid nu mai vechi de 24 de ore, respectiv persoanele care se află în perioada cuprinsă între a 15-a zi şi a 90-a zi ulterioară confirmării infectării cu virusul SARS-CoV-2 pot organiza evenimente private cu un număr de maximum 300 de persoane în interior şi cu asigurarea unei suprafeţe de 2 mp pentru fiecare persoană și capacitatea maximă a spaţiului în exterior, cu asigurarea unei suprafeţe de minimum 2 mp pentru fiecare persoană.
– Evenimentele private sunt permise până la capacitatea maximă a spaţiului în exterior sau în interior, cu asigurarea unei suprafeţe de minimum 4 mp pentru fiecare persoană, dacă toate persoanele sunt vaccinate împotriva virusului SARS-CoV-2 şi au trecut 10 zile de la finalizarea schemei complete de vaccinare;
– Se permite organizarea de cursuri de instruire şi workshopuri pentru adulţi cu un număr de participanţi mai mare de 150 de persoane în interior şi mai mare de 200 de persoane în exterior, cu asigurarea unei suprafeţe de 2 mp pentru fiecare persoană, dacă toate persoanele sunt vaccinate împotriva virusului SARS-CoV-2 pentru care au trecut 10 zile de la finalizarea schemei complete de vaccinare;
– Conferințele pot fi organizate cu un număr de participanţi de maximum 150 de persoane în interior cu asigurarea unei suprafeţe de 2 mp pentru fiecare persoană, cu purtarea măştii de protecţie şi cu respectarea normelor de sănătate publică stabilite în ordinul ministrului sănătăţii iar dacă toate persoanele sunt vaccinate pentru care au trecut 10 zile de la finalizarea schemei complete de vaccinare numărul de participanţi poate fi mai mare de 150 de persoane în interior cu asigurarea unei suprafeţe de 2 mp pentru fiecare persoană.

Cancelaria Prefectului Județului Argeș

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

RSS
Follow by Email