Care sunt cele mai mari probleme pe care le are municipiul

Curtea de Argeş are o mulţime de puncte slabe, afirmă specialiştii care au realizat Strategia de dezvoltare a oraşului până în 2010. Conform acestora, punctele tari ar fi aşezarea geografică şi alte câteva, în vreme ce punctele slabe se înşiră pe pagini întregi. Iată care ar fi câteva dintre ele – valorificare insuficientă a potenţialului economic; n capacitate scăzută de atragere a investiţiilor străine; n centrul ceramic de la Curtea de Argeş este reprezentat în prezent de un singur meşter olar în viaţă; n lipsa centrelor de colectare a fructelor zonale; n lipsa procesatorilor de lapte de capră, şi piele; număr scăzut de procesatori de carne şi lapte; productivitatea muncii agricole scăzută, bazată în principal pe exploataţii mici de subzistenţă, n număr redus de exploataţii de tip asociativ juridice sau familiale, precum şi tendinţa scăzută de asociere a producătorilor agricoli; n lipsă pregătirii profesionale a lucrătorilor în agricultură şi turism; n fermierii nu au acces la informaţii privind legislaţia în domeniu şi a oportunităţilor de finanţare, n existenţa unui sector de industrie alimentară slab dezvoltat; slabă valorificare a produselor asociate pădurii şi apei (fructe de pădure, ciuperci comestibile, vînat, peşte).

Ne lipseşte un hotel de 5 stele

Specialiştii citaţi cred că una dintre problemele pe care municipiul le are este şi lipsa unui hotel de 4 sau 5 stele, a unei structuri de alimentaţie corespunzătoare, precum şi un număr scăzut de structuri de cazare, având în vedere că municipiul este vizita de un număr „semnificativ” de turişti străini.
Alte puncte slabe ale oraşului mai sunt n lipsa asocierilor factorilor interesaţi în domeniul turistic (pensiuni, servicii turistice, operatori, agenţii, APL); n salarii mici şi condiţii de muncă grele, care stimulează migraţia forţei de muncă din industria hotelieră; n pregătirea profesională din sectorul hotelier nu corespunde întocmai nevoilor angajatorilor şi turiştilor, conştientizarea slabă a oportunităţilor şi a potenţi­alului de dezvoltare a carierei în industria turismului; n lipsa promovării turismului şi, îndeosebi, a promovării pe bază de pachete turistice; n lipsa parcărilor si a grupurilor sanitare în numeroase obiective turistice; n acces limitat pentru persoanele cu dizabilităţi la hoteluri şi unele puncte de atracţie turistică; n necorelarea rutelor şi a orarelor de transport în special a celor intermodale; lipsa unui centru de informare turistică; n insuficienta utilizare a mijloacelor informatice şi a internetului pentru informare, marketing si rezervare.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

RSS
Follow by Email