Bugetul municipiului – 10 milioane de euro

Conform estimărilor făcute de reprezentanţii administraţiei locale, anul acesta bugetul Curţii de Argeş ar fi de 45.523.000 de lei, adică aproximativ 10 milioane de euro, faţă de 37.534.000 de lei, cât a fost anul trecut. Dacă în 2013 consilierii locali au votat la începutul lunii aprilie în unanimitate un buget „strâns”, fără investiţii de anvergură, un buget a cărui prioritate a fost susţinerea proiectelor cu fonduri europene, după cum a  declarat primarul Nicolae Diaconu, anul acesta municipalitatea are la dispoziţia bani mai mulţi şi sunt aşteptate mai multe investiţii.
Cum e construit bugetul
Bugetul e construit pe două secţiuni – secţiunea de funcţionare, care acoperă finanţarea cheltuielilor curente pentru realizarea competenţelor stabilite de lege, şi secţiunea de dezvoltare, care se referă la implementarea politicilor de dezvoltare locală.
Veniturile totale prevăzute în bugetul local se formează din venituri proprii, care se compun din impozite şi taxe pe proprietate, venituri din capital, venituri din proprietate, cote defalcate din impozitul pe venit, sume defalcate din TVA pentru finanţarea cheltuielilor descentralizate, bani repartizaţi prin decizie a directorului executiv al Direcţiei Finanţelor Publice Argeş, pentru finanţarea cheltuielilor de personal în învăţământ, pentru bunuri şi servicii pentru unităţile de învăţământ, pentru creşe, serviciul de evidenţă a persoanelor, pentru ajutorul de încălzire, pentru susţinerea persoanelor cu handicap şi pentru beneficiarii ajutorului social. De asemenea, veniturile totale includ sume defalcate din TVA pentru echilibrarea bugetelor locale, cote defalcate din impozitul pe venit pentru echilibrarea bugetelor locale.
Veniturile proprii se compun din taxe şi impozite pe venituri şi câştiguri din capital, impozite şi taxe pe proprietate, impozite şi taxe pe bunuri şi servicii, alte impozite şi taxe fiscale.
Cum sunt cheltuiţi banii
Cheltuielile finanţate din bugetul local sunt pentru autorităţi executive, pentru cheltuieli de personal, pentru bunuri şi servicii, pentru asociaţii şi fundaţii, pentru cheltuieli de capital, pentru alte servicii publice generale, pentru apărare, ordine publică, siguranţa naţională, pentru învăţământ.
Din bugetul local se finanţează funcţionarea autorităţii locale şi a serviciilor subordonate, unităţile şcolare, investiţiile făcute la spital, etc. Tot de la buget se fac investiţiile în alimentări cu apă şi canalizare, reparaţii şi modernizări străzi şi alte lucrări edilitare.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

RSS
Follow by Email