Autostrada Piteşti – Sibiu se îndepărtează din nou

Se împlineşte fix un an de când v-am prezentat pe larg sinteza declaraţiilor miniştrilor Transporturilor pe tema autostrăzii Piteşti – Sibiu din 2008 încoace.  În anul care s-a încheiat s-au făcut nişte paşi, dar tot ca racul, adică unul în faţă şi doi înapoi. Prima declaraţie publică din acest an acordă un termen de execuţie rapid pentru tronsolul care ne interesează cel mai mult din autostradă, următoarea vorbeşte despre întârzierea chiar şi a studiului de fezabilitate. Mai întâi, iată declaraţiile foştilor miniştri:

#Ludovic Orban în 2008 – „Construcţia tronsonului ar putea începe în 2010

#Radu Berceanu în 2009 – „Lucrările vor dura cinci ani, urmând să se desfăşoare în perioada 2010-2015”

#Mircea Andrei în 2011 – „Va fi gata în 3 – 4 ani”

#Anca Boagiu în 2012 – „Autostrada Sibiu – Piteşti ar urma să fie gata până în 2016”

#Dan Şova, mai 2014 – „În 2015 vor începe lucrările pe două tronsoane, Sibiu – Boiţa, şi pe Piteşti Curtea de Argeş”

# Ioan Rus, iulie 2014, la învestirea în funcţie – „Principalele mele priorităţi – dezvoltarea infrastructurii de autostrăzi cu fonduri europene pe tronsonul Piteşti – Curtea de Argeş – Sibiu”

#Ioan Rus, acelaşi iulie 2014, altă declaraţie  – „Dacă peste 5-6 ani o să avem autostrada între Curtea de Argeş şi Sibiu ar fi foarte bine!”

#Ioan Rus, august 2014 – Ne-am gândit să mărim drumul – expres Curtea de Argeş – Sibiu cu câte o bandă pe sens

#Ioan Rus, ianuarie 2015 – „Renunţăm la drum expres, ne ducem direct autostradă!”

#Dan Costescu, decembrie 2015 – „Autostrada Sibiu-Piteşti ar putea fi finalizată în 2020”

Traseul exact al autostrăzii

În cadrul unui interviu acordat Mediafax, citat de zf.ro, ministrul Transporturilor, Dan Costescu, a declarat că a fost ales traseul cu numărul trei din cele cinci propuse pentru construcţia autostrăzii Piteşti-Sibiu, cel mai aşteptat proiect de infrastructură care ar putea fi realizat până în 2020.

Traseul porneşte de la capătul actualei autostrăzi Bucureşti-Piteşti şi va continua către Curtea de Argeş. De acolo porneşte către un nod rutier la Tigveni unde se va intersecta cu Drumul Judeţean 678A care leagă acum Curtea de Argeş de Râmnicu-Vâlcea, prin E81, după care urcă spre Nord, spre satul Văleni. De acolo traseul autostrăzii virează spre Vest, unde vor fi construite două tuneluri, de 500, respectiv 700 de metri lungime după care traseul va intra pe Valea Oltului, la Călimăneşti, care practic va conecta şi Râmnicu-Vâlcea la autostradă. Pe Valea Oltului urmează şi cea mai lungă succesiune de tuneluri de 600, 1.150, 1.400, 250, 250, 650 şi 2.800 de metri. Următorul nod rutier este în apropierea localităţii Racoviţa după care drumul continuă pe Valea Oltului până la Boiţa

unde în viitor va fi construită legătura cu autostrada Făgăraş Sibiu. Următorul nod rutier este la Veştem unde se intersectează cu actualul drum Sibiu-Braşov, după care se va realiza conexiunea cu actuala centură a Sibiului construită deja

Probleme cu studiul de fezabilitate

 

 

Asocierea Spea Ingineria Europea (Italia) – Tecnic Consulting Engineering (România), care revizuieşte cu 29 de milioane de lei studiul de fezabilitate (SF) al autostrăzii, trebuia să finalizeze până luna decembrie 2015 SF-ul pentru două din cele cinci secţiuni ale autostrăzii. Este vorba de secţiunea Sibiu – Boiţa (11 km) şi Piteşti – Curtea de Argeş (30 km), însă acest lucru nu s-a întâmplat, deşi sunt mai uşoare secţiuni din cadrul contractului. Noul termen de finalizare a fost atunci mutat in luna iulie 2016, dar Asocierea Spea-Tecnic a prezentat de curând Companiei de Autostrăzi un nou program de lucrări doar pentru cele două secţiuni uşoare de la capăt, conform hotnews.rot. În acest nou program Asocierea propune încă 250 de zile pentru a finaliza SF-ul pe cele două secţiuni de capăt, adica un nou termen de finalizare abia în septembrie 2016.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

RSS
Follow by Email