Autostrada Curtea de Argeş – Sibiu, o nouă amânare

Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România (CNADNR) a anunţat licitaţia pentru „Revizuire/ Actualizare Studiu de fezabilitate pentru Autostrada Sibiu-Piteşti”, pentru luna iulie. Între timp, de la publicarea anunţului de participare pe Sistemul Electronic de Achiziţii Publice (SEAP) s-au cerut zeci de clarificări, s-au făcut numeroase contestaţii, iar CNADNR a decis amânarea licitaţiei pentru 22 septembrie, cu mari şanse ca şi acest termen să fie schimbat.
Prin urmare, începerea lucrărilor la autostrada Sibiu-Piteşti, cu o lungime de 120 de kilometri, pare tot mai îndepărtată. După ce a cheltuit 2,5 milioane de euro pe vechiul studiu de fezabilitate finalizat în toamna anului 2008 şi care între timp a expirat, acum CNADNR a estimat că ar putea da alte 10 milioane de euro pentru unul nou. Ministrul Transporturilor, Ioan Rus, a comparat, la sfârşitul lunii iulie, autostrada Sibiu-Piteşti cu „un nou Transfăgărăşan”, estimând că finalizarea studiului va dura un an şi a proiectului tehnic încă un an. Rus a estimat că pentru realizarea acestei autostrăzi costurile ar putea ajunge la 30 milioane de euro pe kilometru.
Sibiu-Piteşti, singurul tronson din autostrada Nădlac-Constanţa care nu are nici măcar un studiu de fezabilitate actualizat, a fost solicitată în repetate rânduri de constructorul de automobile de la Mioveni.
Revizuirea studiului de fezabilitate are un cost cuprins între 43,4 milioane de lei (10 milioane de euro) şi 51,3 milioane de lei (11,9 milioane de euro), potrivit anunţului publicat de CNADNR.
Actualul ministru îmbunătăţeşte un drum care nu există
Toţi cei care au condus la un moment dat Ministerul Transporturilor au vorbit despre acest tronson de autostradă ca despre unul prioritar. Doar Ioan Rus, ultimul dintre miniştri, a declarat că va mai face o bandă la „drumul expres” Curtea de Argeş – Sibiu, drum expres care însă nu există.
Ministrul Dan Şova declara, în luna martie, că lucrările de construcţie a autostrăzii Sibiu-Piteşti vor începe la 1 ianuarie 2017. Ulterior, premierul Victor Ponta l-a contrazis, afirmând că de fapt construcţia propriu-zisă va începe în 2015, cu tronsonul Piteşti-Curtea de Argeş.
CNADNR solicită, potrivit documentaţiei de atribuire a licitaţiei, elaborarea a două alternative de traseu pentru întregul traseu al autostrăzii Sibiu-Piteşti, pentru a identifica „opţiunea cea mai avantajoasă din punct de vedere tehnico-economic”.
Autostrada va avea cinci secţiuni, la care se va putea adăuga secţiunea şase, în funcţie de rezultatele studiului de trafic şi analizei cost-beneficiu.
Autostrada va avea 82 de poduri şi pasaje cu lungimea mai mare de 100 m, 28 de poduri şi pasaje cu lungimea mai mică de 100 m, 7 tunele (cel mai lung tunel va avea 1.700 metri) şi 99 podeţe.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

RSS
Follow by Email