Au început lucrările la tunelul de pe Momaia al secțiunii de autostradă Curtea de Argeș – Tigveni

Constructorul austriac PORR a început lucrările pe Secțiunea 4 a autostrăzii A1 Sibiu – Pitești și a demarat șantierul pe primul tunel adevărat în construcție pe o autostradă din România, una dintre cele mai lungi astfel de structuri de pe toată autostrada de la Pitești la Sibiu, scrie arenaconstruct.ro. Austriecii de la PORR au semnat încă din noiembrie 2021 un contract de circa 1,7 miliarde de lei pentru execuția celor 9,86 de kilometri de autostradă dintre Curtea de Argeș și Tigveni – Secțiunea 4 parte a A1 Sibiu – Pitești. Din martie 2022 s-a realizat proiectarea (termen 16 luni), dar constructorul deja a demarat primele lucrări ample în șantier pe zona cea mai fierbinte: tunelul forat de lungime de circa 1.350 de metri pe sub dealul Momaia. Chiar dacă este vorba despre un tunel pe sub un deal, metoda de construcție este aceeași ca și pentru tunelurile din zona montană. Este unul dintre cele mai lungi tuneluri de pe Autostrada A1 și practic primul tunel de autostradă în construcție în România, conform sursei citate.

Pentru execuție termenul oficial pentru finalizare este anul 2026, însă e destul de posibil – având în vedere gradul de complexitate a lucrării – ca proiectul să fie împins spre 2027.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

RSS
Follow by Email