Asta numai dacă asocierea chinezo-română va pierde şi contestaţia depusă pe 31 martie,
Asocierea China Railway – Viaponte Rom a depus pe 31 martie o nouă contestație la Consiliul Național de Soluționare a Contestațiilor (CNSC), după ce Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere a înștiințat-o pe 19 martie că menține decizia de excludere a ofertei sale din cadrul licitației pentru proiectarea și execuția secțiunii 5 a autostrăzii. Înainte de a fi exclusă inițial din procedură, oferta chinezilor se afla pe primul loc, urmată de cea a italienilor de la Astaldi și apoi de cea a italienilor de la Impresa Pizzarotti. Pe lângă anularea documentului de excludere din licitație, asocierea chinezilor mai cere acum și scoaterea din cursă a rivalilor italieni de la Astaldi, care ar fi preluați de un alt gigant italian, respectiv Salini, potrivit economica.net.
Valoarea estimată a contractului pentru construcţia secţiunii 5 Curtea de Argeș – Pitești este de 1,83 miliarde de lei, fară TVA. În octombrie 2017, CNAIR a primit pentru acest contract opt oferte: 1. Astaldi SpA 2. Asocierea China Railway 14th Bureau Group Co Ltd – Viaponte Rom SRL – Viaponte Projetos e Consultoria de Engenharia SA 3. Asocierea Impresa Pizzarotti & C SpA – Pizzarotti SA 4. Asocierea Itinera SpA – Retter Projectmanagement SRL 5. Societa Italiana per Condotte d’Acqua SpA 6. Asocierea Spedition UMB SRL – Tehnostrade SRL – Aktor Technical Societe Anonyme (Aktor SA) 7. Asocierea Tirrena Scavi SpA – Toto SpA Costruzioni Generali 8. Asocierea Trameco SA – Vahostav SK as – Construcții Erbașu SA – Vega ’93 SRL – East Water Drillings SRL Secțiunea 5 din Autostrada Sibiu – Piteşti este amplasată în județul Argeș şi are o lungime de 30,35 km. Traseul acesteia va începe în zona localităţii Curtea de Argeș și va continua paralel cu râul Argeș, până la actuala centură a Municipiului Pitești. Autostrada Sibiu – Piteşti va avea o lungime de 123 kilometri şi va fi împărţită în cinci loturi, Sibiu – Boiţa, Boiţa – Cornetu, Cornetu – Tigveni, Tigveni – Curtea de Argeş şi Curtea de Argeş – Piteşti, va avea opt noduri rutiere şi nouă tuneluri.
31 martie a fost ultimul termen dat de Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) SA pentru desemnarea câştigătorului licitaţiei pentru construirea secţiunii 5 a autostrăzii Piteşti – Sibiu, respectiv Piteşti – Curtea de Argeş, dar nici acesta nu a fost respectat, aşa cum nu au fost nici cele peste 10 termene din 2017 încoace. Ministrul Transporturilor declara săptămâna trecută că a fost desemnat câştigătorul, numai că acesta nu a fost anunţat pe sistemul electronic de Achiziţii Publice, SICAP, şi nici pe site-ul CNAIR.