Argeşul este primul judeţ care a informatizat complet evidenţa populaţiei

Argeşul este primul judeţ din ţară care a reuşit să informatizeze complet activitatea de evidenţă a persoanei. „În 2013 a fost introdus un program informatic prin care toate comunicările se fac în format electronic, în timp real. Suntem deocamdată singurul judeţ în care comunicarea cu cei de la statistică se realizează în format electronic”, a anunţat ieri directorul Direcţiei Generale pentru Evidenţa Persoanelor Argeş, Viorel Badea. Prin programul informatic se comunică electronic, de către ofiţerii de stare civilă, situaţia lunară, trimestrială şi semestriala cu privire la actele de naştere, căsătorie şi deces înregistrate în judeţ, pentru a fi înaintată direcţiei centrale. Există o aplicaţie prin care buletinele statistice sunt comunicate către Direcţia Judeţeană de Statistică în format electronic şi o aplicaţie prin care toate adresele, radiogramele şi alte informaţii se transmit către oficiile de stare civilă şi de evidenţa populaţiei în format electronic, eliminându-se corespondenţa scrisă şi consumul de timbre.
Noi proiecte de modernizare pentru 2014
Proiecte de modernizare a activităţii există şi pentru anul acesta. Astfel, se fac deja pregătiri pentru eliberarea noului model de carte de identitate, însă deocamdată se aşteaptă adoptarea actelor normative necesare în acest sens. Tot pentru 2014, Direcţia Generală pentru Evidenţa Persoanelor Argeş îşi propune realizarea unei aplicaţii informatice prin care certificatele constatatoare ale copiilor născuti şi ale persoanelor decedate în unităţile spitaliceşti să fie înaintate în format electronic către oficiile de stare civilă. ”De asemenea, anul acesta va fi pus la punct un sistem de videoconferinţă pentru toate serviciile de evidenţa populaţiei din judeţ”, a mai spus Viorel Badea.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

RSS
Follow by Email