Aquaterm a făcut publice date secrete ale abonaţilor

Un locuitor al Curţii de Argeş ne-a sesizat cu privire la faptul că i-a fost încălcat dreptul la protecţia datelor personale. Gabriel Popescu ne-a povestit că a văzut cu stupoare datele sale personale scrise pe o foaie lipită la uşa de la intrarea în bloc. „Pe 9 iunie am găsit lipt pe geamul uşii (pe exterior, ca să se vadă bine) de la intrarea în bloc, un şir de patru înştiinţări de plată de la Aquaterm AG 98 SA. La o scurtă privire am constatat că pe lângă nume şi prenume apare şi CNP-ul plus adresă completă, o încălcare directă a Legii nr. 677/2001 pentru protecţia persoanelor cu privire la prelucrarea datelor cu caracter personal”, ne-a povestit argeşeanul. „Am atras atenţia (verbal) celor de la Aquaterm AG 98, iar răspunsul a fost unul tipic românesc, lipsit de orice logică, „ţi-e ruşine că ai restanţă”, „ar trebui să vă opresc apa, cum fac şi cei de la Electrica” şi „întâi să-ţi plăteşti datoriile şi apoi rezolvăm problema” …. Pentru domnul grijuliu (angajat al Aquaterm AG 98), care a spus că-mi este ruşine cu datoria pe care o am la Aquaterm, vreau să o fac publică. RESTANŢA este de 97,37 lei plus penalităţi de 2,22 lei, să eliminăm orice dubii….”, ne-a mai spus Gabriel Popescu.
„Să nu mai fim luaţi de proşti!”
Argeşeanul, foarte supărat şi pe bună dreptate, s-a interesat de drepturile sale şi cum să determine respectarea lor. „În principiu, orice furnizor de servicii îşi anunţa clienţii-consumatori prin metode specifice anilor 2000, adică un plic, un email, etc., sau nu au trecut de fază lipitului afişelor pe garduri?! Vreau să vă spun că am şi cutie poştală montată la intrarea în scară blocului!!!, deci ar fi avut unde să pună înştiinţarea.  În urmă demersurilor făcute la Autoritatea Naţională de Supraveghere a Prelucrării Datelor cu Caracter Personal, pentru soluţionarea problemei, retragerea datelor cu caracter personal de pe înştiinţările Aquaterm AG 98 am fost îndrumat în prima fază să aduc la cunoştinţa primarului datele problemei şi sper ca acesta să ia măsurile necesare rezolvării acestei probleme. Sper, de asemenea, să tragă la răspundere pe cei vinovaţi, ca să nu mai fim luaţi de proşti. Poate aşa forţăm lucrurile să meargă spre bine şi în ţara noastră altfel, pentru că am impresia că ne întoarcem la seceră şi ciocan”, a mai spus Gabriel Popa.
„Facturile au CNP!”
Directorul societăţii Aquaterm, Ion Bolovan, spune că nu a încălcat nicio lege. „Sunt facturile care au ataşate înştiinţările, iar facturile au, conform Codului Fiscal, şi CNP-urile abonaţilor. Uşa de la intrarea în bloc este pentru noi, ca prestator de servicii, uşa imobilului în care locuieşte chiar dacă reprezintă un condominiu. În cazul altor societăţi prestatoare de servicii se debranşează pentru neplata la timp indiferent de suma restantă. Este o procedură prevăzută de lege cea după care lucrăm”, ne-a spus directorul Aquaterm, Ion Bolovan

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

RSS
Follow by Email