Biroul Teritorial Piteşti al Avocatul Poporului împlineşte cinci ani de activitate în medierea dintre cetăţeni şi autorităţile administraţiei publice. În această perioadă, 4.853 de cetăţeni au apelat la serviciile instituţiei. Dintre aceştia, 1.777 au formulat plângeri scrise cu referire la încălcarea unor drepturi de către instituţiile locale sau centrale, sesizările fiind analizate de către experţii biroului. Cazuistica instrumentată la nivelul biroului teritorial a crescut în complexitate de la un an la altul, odată cu numărul celor care au apelat la sprijinul instituţiei. Sesizările primite au acoperit aproape întreg palierul de drepturi considerate a fi fost încălcate de către autorităţile administraţiei publice, de la accesul la cultură şi până la vătămarea de către o autoritate a administraţiei publice. Din cele 1.084 de dosare instrumentate, mai bine de 700 au beneficiat de o soluţionare favorabilă. Biroul Teritorial Piteşti al Avocatul Poporului îşi desfăşoară activitatea în clădirea Muzeului Judeţean Argeş. Sesizările pot fi depuse zilnic, de luni până joi, între orele 9,00 şi 16,00, precum şi vinerea, între orele 9,00 şi 12,00. Reprezentanţii instituţiei mai pot fi contactaţi la numărul de telefon 0248 211101 sau la adresa de mail avparges@avp.ro.
Avocatul Poporului apără interesele cetăţenilor
Avocatul Poporului nu poate obliga la remedierea unui act de administrare defectuoasă, dar poate face recomandări instituţiilor. Acestea este o formă proactivă de încurajare a respectării drepturilor cetăţeneşti şi de consolidare a actului de administrare în folosul şi interesul comunităţii. Ori de câte ori este posibil, se caută o soluţie amiabilă, care se concretizează printr-o măsură corectivă adecvată. În situaţia când o instituţie nu se supune recomandărilor, prin reformarea sau revocarea actului administrativ şi repunerea persoanei lezate în situaţia anterioară încălcării dreptului său, prin înlăturarea ilegalităţilor constatate, repararea pagubelor şi înlăturarea cauzelor generatoare sau favorizatoare, Avocatul Poporului se adresează autorităţilor administraţiei publice ierarhic superioare, care sunt datoare să-i comunice măsurile luate. Urmând această logică a actului de mediere, Avocatul Poporului poate să sesizeze Guvernul cu privire la acte sau fapte administrative ilegale ale administraţiei publice centrale şi ale prefecţilor sau le poate comunica, în condiţiile legii, Parlamentului. Dacă Avocatul Poporului constată lacune în legislaţie sau cazuri grave de corupţie ori de nerespectare a legilor ţării, prezintă un raport, conţinând cele constatate preşedinţilor celor două camere ale Parlamentului sau, după caz, primului-ministru.