Apometre sparte din cauza îngheţului – Recomandări pentru protejarea căminului de apometru şi a branşamentului

SC AQUATERM AG 98 SA recomandă utilizatorilor să ia măsurile necesare pentru preîntâmpinarea problemelor legate de riscul de îngheț al instalațiilor și amenajărilor aferente alimentării cu apă. Pentru a diminua la minimum neplăcerile cauzate de aceste probleme, venim în întâmpinarea clienților noștri cu câteva recomandări tehnice.

Protejaţi căminul de apometru!

Îngheţul apei din reţelele de distribuţie apare prima oară în căminul de apometru, după care se propagă către branşament şi reţeaua interioară. Protecţia instalaţiilor din căminul de apometru este foarte importantă întrucât aici sunt apometrul, robinetul principal, robinet secundar, coturi, adică piese unde pot apărea diminuări ale secţiunii utile şi unde se formează gheaţă în situaţia în care nu există circulaţie a apei pe reţea.

 Protejaţi apometrul!

Conform Contractului de furnizare/prestare a serviciului de alimentare cu apa si canalizare si a Regulamentului serviciului de alimentare cu apă şi de canalizare, clienţii au obligaţia „să se preocupe de asigurarea integrităţii sistemelor de măsurare‟. În cazul în care apometrul îngheaţă, costurile de remediere (contravaloarea aparatului de măsură, manopera aferentă înlocuirii, cheltuielile corespunzătoare deplasării şi staţionării mijlocului de transport utilizat) revin în exclusivitate clienţilor.

Daca contorul este amplasat în exterior, asigurați-vă în plus că acesta este protejat cu materiale izolatoare care să reducă/împiedice înghețarea contorului.

 

Protejarea țevilor și a branșamentelor de alimentare cu apă:

–  Izolați țevile tranzitate de apa si expuse inghetului;

Îndepărtați tuburile flexibile de la racordurile exterioare;

Opriți alimentarea cu apă spre robineții din exterior și când este posibil, goliți țevile complet.

 

Consumaţi constant apă!

Multe din problemele cauzate de îngheţ s-au înregistrat la capetele de reţea, acolo unde consumul este mai scăzut şi neuniform.

Ȋn cazul în care, în urma măsurilor luate sau în lipsa acestora, vor apărea situaţii de îngheţ a conductelor este necesar să cunoaşteţi următoarele:

– nu acţionaţi asupra apometrelor instalate la limita de proprietate, în cazul în care sunt înghetate  apometrele, nu încercaţi să le dezghetaţi singuri, anunţaţi SC Aquaterm AG 98 SA la numărul de telefon 0248.721.936; 0725.444.111; 0725.777.444;
– dacă problema a apărut la instalaţia  proprie (reţeaua interioară), rugaţi vecinii să vă dea un vas cu apă caldă pe care o turnaţi încet peste conductă, în zona îngheţată;
– nu folosiţi focul deschis pentru dezgheţarea conductelor.

 

În cazul în care recomandările tehnice au fost ignorate, iar contorul îngheață și se defectează, SC Aquaterm AG 98 SA va înlocui contorul, facturând acest serviciu. Conform art. 236 alin. (4) lit. f, din Regulament propriu al serviciului de alimentare cu apă şi de canalizare al Municipiului Curtea de Arges si al Comunei Baiculesti, „in baza prevederilor art. 12 din Legea 241/2006, autoritatea administratiei publice locale stabileste urmatoarele (…) operatorul va percepe o taxa de inlocuire a apometrului in suma de  300 lei”  (care acopera contravaloarea apometrului, a pieselor de legatura utilizate si a manoperei).

         SC Aquaterm AG 98 SA reamintește utilizatorilor să verifice conductele de apă şi robineţii montaţi pe instalaţie, înainte de venirea frigului, pentru a se asigura că nu există fisuri sau pierderi de apă care ar putea favoriza îngheţarea conductelor, cu consecinta de a lasa consumatorii fara apa curenta si de a suporta daune suplimentare pentru destabilizarea retelei principale de distributie in cazul pierderilor de apa.

Vă multumim!

Director General

Jr. Claudia Mihailescu

 

 

 

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

RSS
Follow by Email