Afirmația aparține secretarului de stat Ionel din Ministerul Transporturilor, Ionel Scrioșteanu, aflat luni în vizită pe șantier
„Încă 18 km din Autostrada Sibiu – Pitești la final”, anunță secretarul de stat din Ministerul Transporturilor, Ionel Scrioșteanu, aflat luni, 3 noiembrie, în vizită pe șantierul secțiunii 5 a Autostrăzii, Pitești – Curtea de Argeț.
Acesta a verificat progresul lucrărilor. Iată la ce se lucrează acum:
𝗟𝘂𝗰𝗿𝗮𝗿𝗶 𝗱𝗲 𝘁𝗲𝗿𝗮𝘀𝗮𝗺𝗲𝗻𝘁𝗲, 𝗰𝗼𝗻𝘀𝗼𝗹𝗶𝗱𝗮𝗿𝗶, 𝗜𝗧𝗦, 𝗶𝗹𝘂𝗺𝗶𝗻𝗮𝘁, 𝗵𝗶𝗱𝗿𝗼𝘁𝗲𝗵𝗻𝗶𝗰𝗲, 𝘀.𝗮.:
A început realizarea marcajelor orizontale;
Sunt în curs de finalizare lucrările de așternere a stratului de bază de asfalt AB31.5, a stratului de legătură BAD 22.4 și a stratului de uzură MAS16;
Sunt în curs de finalizare lucrările de realizare a stratului de balast stabilizat cu ciment aferent suprastructurii drumului;
Continuă lucrările de instalare a panourilor fonoabsorbante;
Continuă lucrările de montare a parapeților metalici;
Continuă execuția drenajului longitudinal, rigolei mediane șanțurilor și canalelor trapezoidale;
Continuă lucrările de iluminat public;
Continuă lucrările de execuție a sistemului ITS.
𝗟𝘂𝗰𝗿𝗮𝗿𝗶 𝗹𝗮 𝘀𝘁𝗿𝘂𝗰𝘁𝘂𝗿𝗶:
La podul peste DJ 704H (km 92+044) se betonează grinda parapet;
La podul peste canal amenajat râul Argeș (km 92+814) se montează lisele prefabricate, predalele și se lucrează la betonarea plăcii de suprabetonare;
La podul peste canal râul Argeș (km 95+927) se lucrează la montarea liselor prefabricate și la betonarea grinzii parapet;
La podurile peste râul Argeș (km 96+707 și km 99+398) a fost finalizată betonarea grinzii parapet;
La podul peste pârâu valea Tutana (km 101+829) au început lucrările de realizare a hidroizolației;
La podul peste canal amenajat râul Argeș (km 103+666) se lucrează la armarea și betonarea plăcii de suprabetonare;
La podul peste râul Valsan (km 109+383) s-a finalizat montarea parapetelor metalice și a panourilor fonoabsorbante și se lucrează la montarea rosturilor de dilatație;
La podul peste râul Argeș (km 110+565) s-a finalizat montarea parapetelor metalice și se lucrează la montarea rosturilor de dilatație;
La podul peste drumul de exploatare (km 111+260) s-a finalizat realizarea hidroizolației;
La podul peste canal amenajat râul Argeș (km 111+362) continuă lucrările de ridicare a ultimelor grinzi metalice și se montează predalele metalice;
La podul peste zona mlăștinoasă (km 111+780) s-au finalizat lucrările de hidroizolație și au început lucrările de așternere a stratului de bază BA8;
La pasajul peste DN7, Nod rutier Bascov (km 121+305) și podul peste canal (km 121+560) au fost finalizate lucrările;
La podul peste valea Bușaga (km 0+120) s-au finalizat execuția elevațiilor și montarea grinzilor principale;
La pasajul peste DJ 704H (km 0+520) s-a finalizat execuția subantretoazelor.
Acest lot cuprinde și realizarea a 3 noduri rutiere principale, după cum urmează:
𝗡𝗼𝗱 𝗿𝘂𝘁𝗶𝗲𝗿 𝗖𝘂𝗿𝘁𝗲𝗮 𝗱𝗲 𝗔𝗿𝗴𝗲ș
-sunt în curs de finalizare lucrările de terasamente;
-continuă lucrările de așternere a stratului de bază și a stratului de legătură;
-a fost finalizată execuția piloților la zidurile de sprijin;
-continuă lucrările de iluminat public.
𝗡𝗼𝗱 𝗿𝘂𝘁𝗶𝗲𝗿 𝗕𝗮𝗶𝗰𝘂𝗹𝗲𝘀𝘁𝗶
-sunt în curs de finalizare lucrările de așternere a straturilor de asfalt (bază, legătură, uzură);
-continuă montarea corpurilor de iluminat;
-continuă montarea casiurilor.
𝗡𝗼𝗱 𝗿𝘂𝘁𝗶𝗲𝗿 𝗕𝗮𝘀𝗰𝗼𝘃
-sunt în curs de finalizare lucrările de terasamente;
-sunt în curs de finalizare lucrările de așternere a straturilor de asfalt (bază, legătură) și au început așternerea stratului de uzură;
-continuă lucrările de iluminat public;
-se montează casiurile.
Antreprenorul are o mobilizare consecventă, având pe întregul șantier aproximativ 1125 persoane și 210 utilaje.
„Având în vedere buna mobilizare a constructorului, anul acesta vom putea da în trafic un prim tronson în lungime de 18 km din această secțiune, cu aproape 1 an mai devreme față de termenul contractual. Ulterior, în scurt timp de la darea în trafic a primului tronson, vom finaliza și restul lotului până la Curtea de Argeș”, declară Ionel Scrioșteanu.
Declarația sa vine după ce, zilele trecute, Asociația Pro Infrastructură, îți exprima îndoiala că în acest an ar putea fi dați în folosință câțiva kilometri ai acestei secțiuni de autostradă, din cauza slabei mobilizări a constructorului și a unor litigii existente între acesta și Ministerul Transporturilor.