Daca detii un website, mai mult ca sigur stii deja faptul ca optimizarea pentru motoarele de cautare reprezinta un element pe care nu trebuie sa-l ignori. Totusi, inainte de a te apuca sa aplici anumite strategii, este recomandat sa efectuezi un audit SEO pe serverul de gazduire web. Acesta se realizeaza cu scopul de a identifica erorile din anumite pagini si de a creste performanta. Astfel, sunt urmarite toate elementele esentiale si se gasesc solutii acolo unde exista probleme.
Cuvintele cheie nu sunt singurul element analizat
Desi ai putea crede ca analiza cuvintelor cheie este suficienta, un audit SEO complet se realizeaza cu rabdare si poate dura chiar si cateva saptamani. In acest timp sunt verificate toate elementele onpage, precum si cele offpage. Daca vrei ca totul sa fie realizat ca la carte, poti angaja o agentie care sa te ajute. Cu toate acestea, nu ai nevoie de cunostinte avansate in domeniu pentru te descurca singur.
Tine cont de securitate
Ai un certificat SSL activ? Acest serviciu nu trebuie sa lipseasca din planul tau de gazduire web, deoarece Google marcheaza site-urile fara https ca fiind nesigure. Pe de alta parte, prezenta lacatului verde simbolizeaza protocolul criptografic si ajuta la securizarea schimbului de informatii intre vizitatori si browser. In plus, este mai usor sa castigi increderea oamenilor atunci cand vine vorba de achizitii sau completarea unor date confidentiale. Exista mai multe tipuri de certificate, iar alegerea finala trebuie facuta in functie de fiecare situatie. In majoritatea cazurilor, certificatul de la Let’s Encrypt este suficient. Poti utiliza insa si un certificat SSL premium, care sa vina la pachet cu o garantie ce acopera evenimentele neprevazute.
Dupa ce te asiguri ca respecti acest pas, auditul SEO pe serverul de gazduire web continua cu o scanare completa a fisierelor. Acest lucru se poate face utilizand un program specific, care verifica fiecare pagina si te anunta unde este cazul sa efectuezi modificari. Spre exemplu, sunt afisate informatii cu privire la titluri si descrierile meta, precum si la erori 404 sau redirecturile existente. De asemenea, vei afla si ce modul sau cod inserat gresit cauzeaza erori. Poti descarca rezultatele finale intr-un document, pentru a reveni mai tarziu la ele.
Implementeaza datele structurale
Datele structurale ajuta robotii motoarelor de cautare sa inteleaga ce se afla pe website. Dupa ce acestea sunt create, va exista o imagine mai clara cu privire la continut si acesta va fi livrat utilizatorilor relevanti. Acceseaza pagina de testing de la Google si poti face o verificare pentru serverul de gazduire web. Daca nu ai implementat aceste date, va aparea o pagina alba. Totusi, se poate sa apara si mai multe categorii, care indica un proces de inserare corect. In cazul in care exista erori, acestea vor fi evidentiate cu rosu in partea dreapta si vei vedea cum trebuie corectate. In aceasta etapa, verifica si sitemap-ul XML. Acesta trebuie sa fie intotdeauna actualizat, pentru a anunta robotii cu privire la ceea ce ai publicat recent.
Testeaza viteza de incarcare
O viteza de incarcare redusa poate cauza pierderi mari de trafic. Pe langa asta, acest aspect atrage penalitati in ranking. Pentru a afla timpii de raspuns reali, trebuie sa utilizezi un instrument precum Pingdom. In cateva secunde raportul generat iti va spune ce ai de facut in continuare. Scorurile reduse pot fi imbunatatite prin optimizarea bazei de date, precum si a imaginilor. Pe langa asta, se pot efectua comprimari in ceea ce priveste codurile JS si CSS. Asigura-te ca dispui de un plan de gazduire web cu tehnologie SSD pentru a beneficia de performante superioare la un pret accesibil!