Acuzaţii de discriminare la Curtea de Argeş: O fetiţă cu sindrom Down nu a fost primită la Şcoala nr.1

Centrul European pentru Drepturile Copiilor cu Dizabilităţi (CEDCD) a formulat, ieri, o sesizare către Inspectoratul Şcolar al Judeţului Argeş, în care este prezentat cazul unei fetiţe de 9 ani cu sindrom Down. Sesizarea se referă la refuzul cadrelor didactice de la Şcoala Gimnazială Carol I din Curtea de Argeş de a o primi pe micuţă în clasa I. „Cu o uşoară tulburare de limbaj, Maria are orientare şcolară emisă de CJRAE Argeş către şcoala de masă, respectiv Şcoala Gimnazială Carol I din Curtea de Argeş. Luni, 15 septembrie 2014, mama şi fetiţa s-au prezentat la deschiderea anului şcolar de unde au fost trimise acasă de către învăţător. Atât directorul şcolii, cât şi învăţătorul i-au comunicat mamei că fetiţa nu are ce să caute în şcoală pentru că are Sindrom Down şi îi pune în pericol pe ceilalţi copii”, se arată într-un comunicat al CEDCD. În comunicat se mai afirmă că s-au făcut presiuni asupra mamei să-şi înscrie copilul la şcoala specială deoarece nu ar face faţă în sistemul normal de învăţământ. Potrivit reprezentanţilor şcolii: «nu va face faţă, nu vrem probleme….nu vrem mâine, poimâine să se dezbrace în faţa altor copii sau cine ştie ce să mai facă!»”, se arată în comunicatul CEDCD.
Fetiţa nu merge deocamdată la şcoală
CEDCD mai anunţă că, în situaţia în care conducerea şcolii şi ISJ Argeş nu vor lua măsurile necesare respectării dreptului la educaţie al copilului cu dizabilităţi, se vor face demersurile legale necesare pentru denunţarea şi sancţionarea faptei de discriminare, conform normelor legale în vigoare. „Este inadmisibil ca, după atâtea precedente în instanţă şi în faţa Consiliului Naţional pentru Combaterea Discriminării cu privire la încălcarea dreptului la educaţie al copiilor cu dizabilităţi, discriminarea este încă la cote alarmante în şcolile din România. Atragem atenţia reprezentanţilor unităţilor de învăţământ că încălcarea dreptului la educaţie şi discriminarea reprezintă două fapte extrem de grave prevăzute şi pedepsite de legislaţia în vigoare. Copiii cu dizabilităţi au dreptul la educaţie, au dreptul să înveţe în şcoli, alături de ceilalţi copii”, a afirmat Mădălina Turza, preşedinte CEDCD. Sindromul Down este o formă de dizabilitate intelectuală, caracterizată prin dezvoltarea cognitivă mai lentă a copilului, generată de existenţa unui cromozom suplimentar la nivelul lanţului ADN.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

RSS
Follow by Email