4 ani de la cumplitul accident din Muntenegru

În urmă cu 4 ani, pe 24 iunie, la Curtea de Argeş se răspândea cu repeziciune o veste cutremurătoare. Un autocar cu turişti români, mulţi dintre ei din Curtea de Argeş, a avut un accident în Muntenegru.

În autocar se aflau 47 de pasageri, opt dintre ei fiind din Curtea de Argeş – omul de afaceri Nicolae Derviş cu soţia, omul de afaceri Ion Marinescu şi soţia, profesoara Speranţa Nicolaescu, ghidul Mariana Mateescu şi soţul, Toma Mateescu, fost director la Electroargeş, Elisabeta Ciolan.

Autocarul plin cu turişti s-a prăbuşit  într-o prăpastie de 30 de metri, în Muntenegru. Spitalul din Podgoriţa, la care au fost duse 33 de persoane care se aflau în autocarul implicat în accident, a publicat o listă cu numele celor internaţi. Pe ea se afla numele Georgetei Marinescu, soţia lui Ion Marinescu, mama liberalului Mădălin Marinescu, şi cel al Elisabetei Ciolan, una fiind internată la secţia ortopedie – traumatologie, cea de-a doua la ORL. Profesoara Speranţa Nicolaescu, despre care nu se ştia nimic, a supravieţuit, dar Nicolae Derviş, Ion Marinescu şi soţii Mateescu şi-au pierdut viaţa.

Pe 26 iunie, trupurile neînsufleţite ale celor patru victime au ajuns acasă şi au fost înmormântate, la funeralii asistând sute de argeşeni care au dorit să-şi exprime astfel solidaritatea cu rudele.

Tragedia s-a produs din cauza neglijenţei în trafic a şoferului autocarului”

Un an mai târziu, Procurorii Secţiei de urmărire penală şi criminalistică din cadrul Parchetului de pe lângă Înalta Curte de Casaţie şi Justiţie au finalizat cercetările în cauza privind accidentul rutier produs pe 23 iunie 2013 în Muntenegru, soldat cu decesul a 19 persoane şi rănirea altor 29. Pe baza probatoriului administrat în cauză, s-a stabilit faptul că tragedia s-a produs ca urmare a neglijenţei în trafic a şoferului autocarului. Acesta se deplasa cu o viteză de 80 km/h, „mult mai mare decât cea permisă pe acel sector de drum, neadaptând viteza de deplasare a autocarului la limitele impuse prin semnele de circulaţie, la banda marcată pe şosea, la starea suprafeţei acesteia, şoseaua fiind umedă şi alunecoasă”, potrivit unui comunicat al Parchetului General. Aceste împrejurări au condus la destabilizarea intensă a autocarului, la pierderea echilibrului şi răsturnarea lui, urmată de coliziunea cu trotuarul podului şi gardul metalic al acestuia şi, ulterior, căderea în prăpastia care duce la râul Moraca.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

RSS
Follow by Email