34 de tiruri aduc echipamentele din Austria pentru pârtia de la Molivişu


Preşedintele ADI Molivişu, Pavel Bârlă, spune că „proiectul merge mai departe”

Contractul cu firma care lucrează la pârtie a fost reziliat

Proiectul nu mai are manager şi nici firmă de consultanţă

Celebrul proiect al staţiunii Ghiţu Molovişu este într-un punct critic. La sfârşitul săptămânii trecute ADI Molivişu, promotorul proiectului, a reziliat contractul de lucrări cu firma constructoare, Bora Internaţional, managerul de proiect, Constantin Dârzan, şi-a dat demisia, nu mai există firmă de consultanţă, Adunarea Generală a Acţionarilor nu s-a mai ţinut de luni bune şi tot aşa. În acelaşi timp însă, preşedintele ADI Molivişu, Pavel Bârlă, spune că proiectul merge mai departe. La Căpăţâneni au fost aduse deja 14 tiruri cu echipamentele telegondolei, iar alte 30 de tiruri vor sosi până pe 15 decembrie.

„A venit o parte din echipament, iar restul vor veni zilele următoare. Avem aici rolele şi papucii care vin pe stâlpi. O parte din ei sunt la Căpăţâneni, alta a fost dusă la Molivişu. Au venit cadrele metalice pentru staţia de plecare şi urmează să vină şi cele pentru staţia de sosire. S-a plătit deja suma de 5 milioane de lei, contravaloarea acestor livrări şi urmează ca în transportul următor să vină motorul, partea electronică, telegondolele, telescaunele, staţiile, în întregime. Au sosit de asemenea toate cablurile electrice şi de comandă, iar cel mai mare transport, care este agabaritic şi va veni însoţit din Austria, este cablul purtător care are 20 de tone, este o singură rolă, dintr-o bucată, şi este cea mai mare componentă.  Toate trebuie să vină până pe 15 decembrie, deoarece după 18 decembrie firma care le livrează, Doppelmayer, intră în concediu până pe 15 ianuarie, iar noi trebuie să facem şi plata până când ei intră în concediu. Bani pentru plată sunt constituiţi în scrisoare de garanţie, 9,68 milioane de lei. Când se face ultimul transport se deblochează scrisoarea de garanţie şi se face ordinul de plată conform facturii, şi se închide acest circuit. Noi am forţat şi am solicitat împotriva politicii firmei austriece să ni se livreze echipamentele, ei le livrează de obicei atunci când le şi montează, dar având în vedere că proiectul este pe fonduri europene, avem posibilitatea să recuperăm din toată valoarea instalaţiei de transport 10,5 milioane de lei, adică 49,99% din valoare plus TVA-ul aferent. Este o sumă cu care putem anul viitor să continuăm lucrările şi să le ducem la bun sfârşit. Eu zic că dacă există mobilizare…”, ne-a declarat Pavel Bârlă

O nouă licitaţie pentru lucrări

Pentru că a fost reziliat contractul cu Bora Internaţional, firma constructoare, ADI Molivişu ar putea organiza o nouă licitaţie.

„Am avut probleme cu firma de construcţii, o să facem o altă licitaţie, sau dacă nu, o să lucrăm în regie proprie, adică ADI să angajeze oameni, să vedem ce soluţie găsim. Toată problema asta depinde de asociaţi, ce hotărâre vom lua în Adunarea Generală a Asociaţilor, săptămâna viitoare (săptămâna aceasta – n.n.) trebuie neapărat să luăm o hotărâre, aceea de a continua şi a se duce proiectul la capăt, că putem să ducem proiectul aşa cum a fost făcut şi să folosim fonduri europene”, afirmă preşedintele ADI.

„Consiliul Judeţean nu a făcut nimic pentru judeţul acesta!”

 

 

Bârlă spune că e nevoie de sprijinul Consiliului Judeţean, cel care nu a făcut nimic pentru judeţ. „Având în vedere că avem instalaţia de transport pe cablu cumpărată, o parte din stâlpi, fundaţiile sunt turnate, terasamentul pentru pârtie este făcut, la fel şi pentru drum terasamentul este făcut, putem să facem şi etapizat proiectul şi pe banii proprii, cu sprijinul şi al Consiliului Judeţean, ceea ce cred că ar fi şi cazul. Măcar în al 12-lea ceas să se implice şi să facă ceva, să mişte ceva în judeţul acesta. Întârzierea asta e şi din cauza neimplicării judeţului, adică s-au uitat la trei primării de munte, cu 2000 de locuitori,  care s-au apucat să facă ceva, că semnalul trebuie să pornească de la autorităţile locale”. În opinia sa, problemele au apărut din cauza întârzierii banilor. „Am reuşit să facem paşii pe care i-am făcut, dar banii au sosit abia în luna iulie, anul acesta, am căutat să prelungim proiectul, să tragem de el, iar în momentul în care au sosit banii nu a mai fost timp pentru executarea lucrărilor, firmele constructoare şi-au pierdut încrederea în noi, iar furnizorii lor şi-au pierdut încrederea în ei tot din cauza faptului că nu s-au făcut plăţile la timp”.

 

Pavel Bârlă crede că proiectul staţiunii nu mai are cale de întoarcere. „Sunt mai multe lucruri, dar eu zic că nu mai e cale de întoarcere, n-avem decât o singură direcţie, înainte, cu mine, fără mine, generaţia cealaltă care vine din urmă trebuie să impulsioneze. Avem posibilitatea ca vara viitoare să dăm drumul şi la pârtia de schi şi să facem şi drumul. Chiar dacă nu putem să-l asfaltăm, putem să-l facem pietruit, cu ziduri de sprijin, cu rigole, să facem proiectul pe etape, în următorii ani, aşa cum a fost făcut”, ne-a mai spus preşedintele ADI Molivişu.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

RSS
Follow by Email