30 de angajaţi ai administraţiei locale pleacă acasă

După discuţii numeroase, care au durat multe săptămîni, edilii au decis câţi angajaţi ai Primăriei şi ai serviciilor publice subordonate să plece acasă. După cum aţi aflat dintr-un număr anterior al ziarului nostru, municipalitatea trebuie să reducă numarul bugetarilor şi cheltuielile cu bunurile şi serviciile. Dacă pentru a doua reducere nu au fost atâtea frământări, în cazul concedierilor problema a fost mai delicată. A fost externalizat serviciul de pază din Primărie, Serviciul Public de Gospodărire Comunală şi Muzeu, ca să fie mai mic numărul de angajaţi iar cei care pleacă să fie mai puţini. Nici aşa nu s-a ajuns la numărul prevăzut de ultimele reglementări, astfel încât, la sfârşitul săptămânii trecute reprezentanţi ai adminsitraţiei locale au fost la Bucureşti, la Agenţia Naţională a Funcţionarilor Publici cu o propunere pentru o nouă organigramă. „Am propus o organigramă cu 209 posturi. Acum sunt cam 240”, ne-a spus primarul Nicolae Diaconu, cel care a fost la Agenţie, împreună cu şeful Biroului de Resurse Umane din cadrul Primăriei, Dorin Savu. „Agenţia Funcţionarilor Publici dă avizul, apoi urmează o şedinţă de Consiliu Local în care se aprobă noua organigramă. Şedinţa trebuie să fie convocată până pe 16 august, conform legii”, a adăugat primarul Diaconu.

Cine pleacă

Conform edilului, funcţiile publice nu sunt aşa de numeroase la Curtea de Argeş, doar 60 sau 61 de posturi fiind în Primărie. De aici s-au redus 10. „Nu aici s-au făcut excese, ci în cazul personalului contractual. S-au făcut abuzuri în special în serviciile publice şi cu personalul contractual. Propunerea noastră a fost să fie întrerupte aproximativ 30 de contracte. S-a redus din toate câte puţin” a afirmat primarul. Diaconu nu a vrut să spună exact şi de unde vor pleca oamenii acasă, dar a subliniat că „s-a făcut o analiză din 1994 şi până astăzi şi s-a constatat că la Serviciul Public de Gospodărire s-a dublat numărul angajaţilor, în condiţiile în care oraşul nu s-a mărit”.
Surse oficiale din instituţie ne-au spus că decizia de concediere a fost adusă la cunoştinţa salariaţilor joi după amiază, târziu, şi a stârnit jale mare. Au plâns cei care au auzit că trebuie să plece. Conform surselor noastre, ar urma să fie concediaţi 22 de angajaţi de la Serviciul de Gospodărire, vreo trei de la Casa de Cultură şi trei de la Evidenţa Populaţiei. Aceştia din urmă ar putea fi preluaţi de Serviciul Judeţean de Evidenţă.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

RSS
Follow by Email