30.000 de euro sporuri la Primărie pentru 47.000 de euro fonduri europene aduse

Dezvăluirea a fost făcută de preşedintele USR Curtea de Argeş, Bogdan Marina

USR Curtea de Argeş a solicitat la Primărie, în baza legii privind liberul acces la informaţii, câteva date despre salariile celor care lucrează cu fonduri europene şi care au sporuri substanţiale. „Am constatat că în 2018 s-au primit aproape 47.000 de euro fonduri europene la Curtea de Argeş, dar s-au dat sporuri de 30.000 de euro angajaţilor Primăriei care lucrează cu fonduri europene, Practic, pentru oraş au rămas cam 17.000 de euro, mult mai puţin decât a primit, spre exemplu, o firmă nou înfiinţată pentru dezvoltare prin programul start up nation. Asta arată clar abilităţile şi performanţa de care sunt capabili edilii şi cei care administrează acum Curtea de Argeş”, a declarata Bogdan Marina, preşedintele organizaţiei locale a USR.

Conform datelor puse la dispoziţie de USR, în 2017 nu a ajuns la Curtea de Argeş niciun leu din fonduri europene şi prin urmare niciun angajat al Primăriei nu a primit vreun spor de acest fel. În 2018, însă, lucrurile s-au schimbat radical. Din fonduri europene au ajuns la Curtea de Argeş 220.500 de lei, adică 46.421 de euro, iar sporurile  au însumat 29.687 euro, adică 141.015 lei.

Primarul a încasat 19.762 lei, viceprimarul 16.722 lei, managerul de proiect 21.582 lei, contabilul 17.540 lei, responsabilul pe achiziţii publice 18.190 lei, responsabilul cu  informarea şi publicitatea 20.071 lei, responsabil tehnic(I) 10.231 lei, responsabil tehnic(2) 16.935 lei. Acestea sunt sume brute, sporuri care s-au adăugat la salariile oricum mari din Primărie.

La ce salarii s-au adăugat sporurile

Este o obligaţie legală ca lista funcţiilor/salariilor de bază/indemnizaţiilor şi sporurilor corespunzătoare aparatului de specialitate al primarului, aparatului permanent al consiliului local, al al Serviciului Voluntar pentru Situaţii de Urgenţă şi Serviciului de Asistenţă  Medicală Curtea de Argeş  să fie făcute publice. Ultima actualizare de pe site este din septembrie 2018, atunci când s-au adăugat şi sporurile de mai sus. Să ne amintim, cu precizarea că este vorba despre sume brute.

În septembrie 2018, primarul a avut o indemnizaţie de 15438 lei,  viceprimarul 13063 lei, secretarul municipiului 9120 lei, directorul  executiv  8930 lei, un şef serviciu 6745 lei, iar un şef de birou 6498 lei.

Un auditor avea salariu de 6437 lei, un consilier, inspector, între  6272 lei şi 3268 lei. Referenţii primesc 4261 lei şi 3646 lei, iar şeful Serviciului Voluntar pentru Situaţii de Urgenţă 4598 lei.

Salariile de mai sus sunt stabilite prin Hotărârea Consiliului Local nr.158/2017. Conform acesteia, personalul care exercită activitatea de control financiar preventiv, pe perioada de exercitare a acesteia beneficiază de o majorare a salariului de bază cu 10%, iar indemnizaţiile lunare ale primarului şi viceprimarului sunt majorate cu 25% pentru implementarea proiectelor europene din fonduri nerambursabile. De asemenea, personalul nominalizat în echipele de implementare a proiectelor din fonduri europene beneficiază de majorări ale salariilor de bază între 20%-50%, în functie de timpul efectiv lucrat lunar pentru activităţile proiectului/proiectelor. În plus, cei de mai sus beneficiază de vouchere de vacanţă a căror valoară anuală, acordate pentru o perioadă lucrată de un an, este de 1450 lei/salariat.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

RSS
Follow by Email